خبرگزاری کار ایران

مویدی خبر داد:

راه‌اندازی 2 مرکز ویژه زنان معتاد متجاهر

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۰۳۲

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد 2 مرکز ویژه زنان معتاد متجاهر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مویدی در حاشیه نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت:  بر اساس تجارب جهانی کشورهایی که از نهادهای اجتماعی بهره کافی برده‌اند در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق بوده‌اند.

مویدی با تاکید بر اینکه امروز زمینه فعال شدن نهادهای اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر به ویژه پیشگیری از اعتیاد توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر طراحی و عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 سازمان مردم نهاد در عرصه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر وجود همکاری، هفکری و تعامل برای نحوه اجرایی کردن برنامه‌های تدوین شده توسط سازمان‌های مردم‌نهاد میان حوزه‌های دولتی و سمن‌ها خاطرنشان کرد: با حضور مسئولان نظام در این همایش دیدگاه‌های جهانی که در حوزه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر وجود دارد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تجمع بیش از 2 هزار سمن در فضای مبارزه با مواد مخدر رویکرد جدیدی است و با تمرکز بر این نهادها شاهد تحول و شرایط خوبی در جهت کاهش آسیب دیدگی ناشی از اعتیاد خواهیم بود.

مویدی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های هدفمند در ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت‌های مادی و معنوی از سمن‌ها است که در سطوح مختلف تعریف شده است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه ما در گذشته تجربه استفاده از ظرفیت‌ نهادهای اجتماعی را نداشتیم، لذا در این زمینه خلأهایی وجود دارد عنوان کرد: این همایش موجب می‌شود خلاهای موجود شناسایی و احصا شده و بتوانیم در جهت رفع آن گام‌های موثری برداریم.

وی در خصوص آمار اعتیاد در کشور تاکید کرد: آمار جدید همچنان در حال بررسی است و در صورت تایید از مجاری مربوطه اعلام خواهد شد.

مویدی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای کاهش آسیب اعتیاد بیان کرد: با توجه به جدیتی که در سال گذشته میان مسئولان نظام در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ایجاد شد و نشستی که در محضر مقام معظم رهبری در این رابطه برگزار شد و با توجه به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر، عزم ملی و حساسیت در سطوح مختلف و نهادهای مختلف اجتماعی ایجاد شده است.

مویدی خاطرنشان کرد: در حوزه اقدام و عمل بخش اعظمی از دستگاه‌ها توفیق خوبی داشتند که در حوزه پیشگیری می‌توان به وزات آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و وزارت رفاه و نیروی انتظامی اشاره کرد.

وی درباره توفیق وزارت رفاه در امر کاهش آسیب اعتیاد و درمان گفت:‌ این سازمان نسبت به گذشته توفیقات قابل توجهی داشته است هر چند اشکالاتی در بحث صیانت بعد از درمان اعتیاد وجود دارد اما وضع موجود نسبت به گذشته بهتر است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین از راه‌اندازی دو مرکز ویژه زنان معتاد متجاهر با ظرفیت 400 نفر خبر داد و گفت: در حوزه مردان متجاهر در این هفته و هفته بعد شاهد جمع‌آوری قابل توجه این افراد خواهیم بود.

وی در پایان اظهارکرد: بودجه سمن‌های فعال در کاهش اعتیاد قابل توجه است که در راستای اهداف تعیین شده تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز