خبرگزاری کار ایران

رییس دفتر جانشین فرماندهی معظم کل قوا در امور ناجا:

سمن‌ها در پیشگیری از اعتیاد نقش پررنگ‌تری داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۰۴۱

مشاور و رییس دفتر جانشین فرماندهی معظم کل قوا در امور ناجا گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد به دلیل درآمدزایی بیشتر در حوزه درمان فعال هستند و کمتر در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، علیرضا جزینی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) ریشه قدیمی در کشور ما دارند، گفت: سایر کشورها نیز در فرآیند موضوعات مختلف از سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده می‌کنند.

وی افزود: طلوع انقلاب اسلامی که با رهبری حضرت امام خمینی (ره) رقم خورد و نقش مردم در قالب سازمان‌های مختلف که اکنون NGO نامیده‌ می‌شود، فعال و پر رنگ بود. در قوانین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سایر مقررات نیز بر نقش مردم و مشارکت آنان تاکید شده است.

مشاور و رییس دفتر جانشین فرماندهی معظم کل قوا در امور ناجا با بیان اینکه 17 هزار سمن در کشور مجوز فعالیت دارند، گفت: تعداد اندکی از این سمن ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند و معتقدم اگر چنانچه مسئله درآمدزایی را کنار بگذاریم، سمن ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب نقش چندانی ندارند.

جزینی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌بایست به حوزه‌های پیشگیری و کاهش آسیب با حضور پررنگ NGOها اهمیت ویژه ای قائل شود، باید راهبرد مشارکت در این باره تدوین شود و سیاست ها و اهداف مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در 13 الی 14 آذر ماه جاری بیان داشت: این همایش می‌تواند دو محور پیشگیری و کاهش آسیب را رونق ببخشد، چرا که در حوزه درمان اعتیاد به دلیل درآمدزایی به اندازه کافی سمن ها فعالیت دارند و نقش موثری دارند.

جزینی در پایان گفت: این همایش می‌بایست به سمت پیشگیری، کاهش آسیب و توانمندسازی حرکت کرده و سمن ها را به فعالیت در این مباحث سوق دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز