خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حج و زیارت:

ترکیب ثبت‌نام کنندگان سامانه سماح؛ خانم‌ها ۳۳ درصد و آقایان ۶۷ درصد

معاون سازمان حج و زیارت از ثبت نام بیش از ۶۸۰ هزار نفر در سماح خبر داد و گفت: زائران اربعین با ثبت نام در سماح اطمینان خواهند داشت که از مسیر درست و امن دریافت ویزای اربعین اقدام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، حمید محمدی با بیان اینکه ۶۸۵ هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، گفت: بانوان ۳۳ درصد ثبت نام کنندگان سماح و آقایان ۶۷ درصد ثبت نام کنندگان سماح را تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص مزایای ثبت نام زائران در سامانه سماح گفت: سامانه سماح مطمئن ترین کانال دریافت روادید برای زائران اربعین است و با توجه به اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات کشورمان در خصوص شناسایی و دستگیری جاعلان ویزای عتبات و اربعین که  منتشر شد، فرصت طلبان در کمین زائران اربعین هستند که زائران با ثبت نام در سماح اطمینان خواهند داشت که از مسیر درست اقدام کرده‌اند.

معاون سازمان حج و زیارت بهره مندی از پوشش بیمه‌ای و درمانی برای ثبت نام کنندگان در سامانه سماح را دیگر مزیت نام نویسی در این سامانه برشمرد.

محمدی همچنین اظهار داشت: ثبت نام کنندگان در سماح وجه ریالی معادل هزینه ارزی دریافت ویزای اربعین را از طریق درگاه بانکی تعبیه شده در سامانه سماح بصورت آنلاین پرداخت می‌کنند و نیازی نیست که به دنبال تهیه ارز در بازار باشند و یا وجهی را بصورت نقدی پرداخت کنند.

کد خبر : ۴۲۴۷۲۶