خبرگزاری کار ایران

در مراسم روز جهانی زن روستایی بررسی شد؛

ضرورت شناسایی فرصت‌های کارآفرینی زنان روستایی

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۱۱۹

زنان کارآفرین به بررسی فرصت‌های کارآفرینی زنان روستایی پرداختند.

به گزارش ایلنا، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی زن روستایی و روز ملی روستا وعشایر نشست تخصصی با عنوان فرصت‌های کارآفرینی زنان روستایی  به اهتمام انجمن مدیران زن کارآفرین و انجمن ملی زنان کارآفرین در این دفتر برگزار شد .

هدف این نشست ایجاد تعامل بین صاحبنظران توسعه روستایی در امور زنان ، زنان کارآفرین و فعالان حوزه روستا  و جوانان علاقمند به مباحث کارآفرینی  بود .

در ابتدای این مراسم زهرا رهایی(استاد کارآفرینى و مسول کمیته پژوهش انجمن زنان کارآفرین) به لزوم توجه به کارآفرینی در توسعه روستایی پرداخت.  وی از ریسک پذیری بالا  ،  پتانسیل قابل توجه در زمینه نوآوری و لزوم توجه به اشتغالزایی وفقر زدایی در روستاها را  بستر مناسبی برای توسعه وترویج کارآفرینی روستایی دانست و اشاره کرد: زنان به عنوان عامل توسعه کار آفرینی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. با  توجه به این ویژگی های خاص روستا که آن را از شهر متمایز می کند و هویت زنان روستایی ، الگویی که بتوان بر اساس آن فرصت های موجود را تشخیص ، ارزیابی و بهره برداری کرد بسیار مهم و حیاتی است .

وی ادامه داد: نادیده انگاشتن این موضوع بروز و ظهور الگوهایی را موجب می شود که یابه انجام نمی رسند و یا فراگیر نخواهند شد. اینجاست که ضرورت بازخوانی مجدد الگوهای سنتی موفق در حوزه روستایی باهدف بازتولید و ترویجشان و بهره گیری از پتانسیل آن ها  در ارایه الگوهای نوین بیش از پیش نمایان می شود.

الگوی سنتی تعاونی زنان " واره " ازجمله این هاست

در ادامه این سخنران به استناد یافته های پژوهش «مرتضی فرهادی» به معرفی جامع این الگو پرداخت و افزود: شاخص های مختلف «واره» از قبیل  وجود ضرورت ، خاستگاه فرهنگی ، ساز وکارهای استاندارد کردن فعالیت ها ، شیوه مدیریت وسازماندهی و رمز فراگیری وپایداری این الگو در طول تاریخ مورد بررسی قرار گرفت .

در ادامه این مراسم  آنا علی یاری فعال حوزه کارآفرینی اجتماعی و خانم شیرین پارسی کارآفرین حوزه کشاورزی وشرکت کنندگان به ارایه نقطه نظرات خود در این خصوص از جمله عدم توجه به فلسفه کل نگری ایرانیان در طراحی الگوهای توسعه ای ، وجود شکاف بین الگوهای نوین وسنتی وتقویت روحیه خودباوری در زنان روستایی پرداختند.

یادآوری شود این برنامه در ادامه جلسات نقد کتاب انجمن و با هدف ترویج تشکل کارآفرینی و معرفی الگوی سنتی تعاونی های اقتصادی زنان برگزار شد و انجمن بنا دارد با انجام نشست ها و برنامه های مشابه به تحقق این هدف مدد رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز