خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی به ایلنا خبر داد؛

آغاز بارندگی‌ها از روز جمعه/کاهش 4 تا 7 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز جمعه یک سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار این سازمان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه از چهارشنبه تا جمعه ۹۵/۶/۲۶ در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق جنوب شرق کشور استان‌های هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد، گفت:  تا روز شنبه در ساعات بعد از ظهر در برخی مناطق هرمزگان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور از اواخر وقت روز پنجشنبه و طی روز جمعه، برای شمال غرب و سواحل جنوبی دریای خزر ابرناکی، رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی کرد و افزود: با آغاز بارندگی‌ها از روز جمعه کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۷ درجه را برای نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی مناطق تحت تاثیر این سامانه بارشی طی جمعه و شنبه، گفت: برای روز جمعه بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و مه آلود بودن جاده‌های کوهستانی در  گیلان، اردبیل، مازندران و گلستان و از بعد ازظهر در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی و شنبه ۹۵/۶۲۷ بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و مه آلود بودن جاده‌های کوهستانی در گیلان، اردبیل و نیمه‌شمالی آذربایجان‌های شرقی و  غربی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: در روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به افزایش سرعت وزش باد، رخداد گرد و خاک در مناطقی از البرز، تهران، سمنان، شمال اصفهان، مرکزی و قم دور از انتظار نیست.

کد خبر : ۴۱۱۰۱۰