خبرگزاری کار ایران

وکیل مدافع پرونده متهم پرونده ستایش در گفت‌وگو با ایلنا:

اولیای دم تقاضای قصاص کردند

وکیل مدافع پرونده متهم پرونده ستایش گفت: معتقدم با توجه به سن و وضعیت روانشناختی موکلم به رشد و کمال عقل نرسیده است لذا وی مشمول ماده 91 است و باید از قصاص نجات یابد.

مجتبی فرح‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزئیات جلسه امروز دادگاه رسیدگی به این پرونده با بیان اینکه صبح امروز جلسه رسیدگی به پرونده موکلم در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی خازنی برگزار شد، گفت: موکل من سه اتهام داشت: اعمال منافی عفت، قتل عمد و جنایت بر میت که در وقت رسیدگی امروز در این سه حوزه به وی تفهیم اتهام شد که من و موکلم دفاعیات خود را ارائه دادیم.

وی با اشاره به اینکه دادگاه در رسیدگی به اتهام عمل منافی عفت غیرعلنی برگزار شد و در رابطه با اتهامات دیگر علنی بود، ادامه داد: اولیای دم نیز در جلسه حضور داشتند و تقاضای قصاص کردند و منتظر تصمیم دادگاه هستیم.

وکیل مدافع پرونده متهم پرونده ستایش افزود: دفاعیات من شقوق مختلفی دارد اما ستون فقرات آن ماده 91 قانون مجازات اسلامی است. در دفاعیاتم نظر کمیسیون پزشکی قانونی را به شدت مورد انتقاد قرار دادم و معتقدم که با توجه به سن و وضعیت روانشناختی موکلم به رشد و کمال عقل نرسیده لذا وی مشمول ماده 91 است و باید از قصاص نجات یابد.

فرح‌بخش خاطرنشان کرد: کمیسیون پزشک قانونی موکلم را رشید و کامل‌العقل تشخیص داده است، من نیز ادله و استدلالات را تقدیم دادگاه کردم و تصمیم‌گیری نهایی درباره پذیرش یا عدم استدلالات من با دادگاه است.

وی تصریح کرد: احتمالا این جلسه آخرین جلسه دادگاه بوده و دادگاه رای خود را صادر کند اما امیدواریم که چنین نبوده و استدلالات ما مورد توجه قضات قرار بگیرد.

کد خبر : ۴۱۰۸۰۸