خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها اعلام کرد:

اجرای ۴۰۰ هزار انواع واکسیناسیون در زندان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۹۹۲

رئیس سازمان زندان‌ها در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان های استان خراسان شمالی گفت: برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیازمند تغییر نگاه مردم و قضات هستیم.

به گزارش ایلنا، دکتر جهانگیر؛ رئیس سازمان زندان‌ها گفت: طی سه سال گذشته یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص وضعیت زندان ها بود ایشان با ابراز تاسف ازتعداد زندانیان خواستار بکار گیری شیوه های نوین در راستای کاهش جمعیت زندان ها گردیدند.

وی افزود: پس از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با سیاست های ابلاغی ریاست معزز قوه این موضوع در دستور کار قرار گرفت که پس از برگزاری جلسات متعدد در چهار زمینه استفاده از ظرفیت های قانونی،اجتماعی،فقهی و مدیریتی برنامه های خوبی تدوین شد.

مشاور رئیس دستگاه قضا گفت: بحمدالله با استفاده از این ظرفیت ها در سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر ورود افراد به زندان ها بودیم که امیدوارم این رویه کماکان ادامه یابد.

این مقام ارشد قضایی گفت: برای کاهش جمعیت زندان ها نیازمند فرهنگ سازی و همکاری مردم و قضات داریم.

جهانگیر گفت: استان خراسان شمالی در سال گذ شته بر اساس شاخص های ابلاغی در خصوص کاهش جمعیت کیفری در سطح کشور رتبه اول را کسب نمود.

وی گفت: با توجه به اینکه میانگین زندانیان تحت قرار در کشور درحال حاضر ۲۳ درصد است این آمار در استان خراسان شمالی ۱۱ درصد است که نشان دهنده تلاش و همکاری خوب دستگاه قضایی استان با مجموعه زندان ها است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه در ادامه گفت:اعتقاد داریم که زندان فقط در حد ضرورت و صرفا برای اشرار و بر هم زنندگان امنیت جامعه باشد.

وی گفت: باید تلاش کنیم که تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می دهد از صدور حکم زندان خودداری کنیم و در صورت نیاز به احکام حداقلی اکتفا کنیم.

رئیس سازمان زندان ها گفت: یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث خانواده های زندانیان است.

وی تصریح کرد با زندانی شدن سرپرست ، خانواده دچار بحران های زیادی میشود که ضرورت دارد در صدور حکم زندان به آن توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان زندان ها گفت: علیرغم تراکم جمعیت در زندان ها همکاران ما با تلاش مجاهدانه در دستگیری از افراد آسیب دیده و به خطا رفته تلاش میکنند.

وی گفت : فعالیت های فرهنگی، سوادآموزی، حرف آموزی، بهداشت و درمان، آموزش مهارت های اساسی امروز به شکل جدی در تمامی زندان ها انجام میشود.

رئیس سازمان زندان ها گفت: در حال حاضر ۱۳۰ رشته فنی و حرفه ای در زندان ها آموزش داده می شود و تمامی زندانیان حداقل در یک رشته آموزش تخصصی می بینند.

دکتر جهانگیر گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار واکسیناسیون در زندان ها برای زندانیان و کارکنان انجام شد که با اعلام وزارت بهداشت این حجم در جهان بی نظیر بود.

رئیس سازمان زندان ها گفت: در سال گذشته پانزده هزار زندانی معتاد در بدو ورود شناسایی و تحت سم زدایی قرار گرفتند که خوشبختانه از اعتیاد نجات یافتند.

وی تصریح کرد: توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در زندان ها کمک به سلامت و بهداشت جامعه است.

دکتر جهانگیر گفت : تلاش برای بازگشت افراد آسیب دیده به زندگی شرافتمندانه یک عزم راسخ در مجموعه زندان هاست چرا که اعتقاد داریم هر کدام از این افراد میتوانند در صورت اصلاح سرمایه ای انسانی برای جامعه باشند.

دکتر جهانگیر در پایان ضمن تقدیر از زحمات محمدعلی بلوکی مدیرکل سابق استان، پژمان پروین را به عنوان مدیرکل زندان های خراسان شمالی معرفی نمود.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی طی سخنانی گفت: سازمان زندان ها جزء سازمان هایی است که خدمات آن در جامعه کمتر شناخته شده است.

وی گفت : کارکنان سازمان زندان ها مجاهدانه ، دلسوزانه و پدرانه به فکر اصلاح، تربیت و نجات زندانیان هستند.

شایان ذکر است در این جلسه که با حضور جمعی از مقامات قضایی و اجرایی استان برگزار شد محمد علی بلوکی و پژمان پروین به ارائه گزارشی از وضعیت زندان های استان و برنامه های آتی پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز