خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

انجام رایگان آزمایش ژنتیک برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۷۴۴

رئیس سازمان بهزیستی، از انجام رایگان آزمایش ژنتیک برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خبر داد.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در رابطه با اجباری شدن مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، گفت: با توجه به پیشرفت علم ژنتیک در دنیا، آزمایش‌های ژنتیک پیش از ازدواج می‌توانند در جلوگیری از معلولیت‌ها تأثیرگذار باشند.

وی افزود: در سه استان کشور طرح اجباری شدن آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج را به صورت پایلوت اجرایی کردیم و مقرر شده همزمان با اجرای برنامه ششم توسعه این طرح در سراسر کشور اجباری شود.

رئیس سازمان بهزیستی با ارائه آماری از تعداد مراکز فعال در حوزه آزمایش ژنتیک در سراسر کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴۰ مرکز ژنتیک با ۲۴۷ تیم غربالگر به همراه ۲ هزار و ۶۰۰ پزشک در سراسر کشور کار آزمایش‌های ژنتیک را انجام داده و بیشتر این مراکز متعلق به بخش خصوصی هستند.

محسنی‌بندپی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور جلوگیری از معلول‌زایی در کشور خاطر نشان کرد: با اجرای طرح آزمایش ژنتیک اجباری از معلول‌زایی جلوگیری شده و می‌توانیم مقدمات کاهش تولد ۲۵ هزار نوزاد معلول در کشور را اجرایی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: در مدت زمان اخیر موفق شدیم شرایط را برای سقط قانونی ۱۳۰۰ جنین دارای معلولیت فراهم کرده و این آمار برای ما قابل قبول است.

وی با تأکید بر اینکه تنها مشاوره‌های ژنتیک رایگان خواهند شد، تصریح کرد: ابتدا هر یک از زوج‌های جوان باید در مشاوره‌های ژنتیک حضور پیدا کرده و اگر پزشکان تشخیص دهند این عده باید در آزمایش‌های ژنتیک نیز حضور پیدا کنند اکنون استان و شهر نیز در اولویت اجرای این طرح قرار گرفته است.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه ما برای پیشگیری، کنترل و کاهش معلول‌زایی مداخله بهنگام داشته باشیم، گفت: با آغاز اجرای برنامه ششم توسعه آمار معلول‌زایی کاهش پیدا خواهد کرد؛ چراکه یکی از وظایف بهزیستی پیشگیری از بروز و شیوع آسیب اجتماعی است؛ لذا با خرید خدمت سعی در انجام وظابف را داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز