خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد:

کشف توله شیر از قاچاقچیان حیات وحش

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۸۷۸

دومین توله شیر از قاچاقچیان حیات وحش در سیستان و بلوچستان کشف شد.

به گزارش ایلنا، به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر قاچاق و نگه داری یک توله شیر توسط فردی در زاهدان، نیروهای یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی تحقیقات نامحسوس از حضور توله شیر در منزل مظنون مطمئن شده و سپس موضوع را با مقام قضایی در میان گذاشتند.

حمید ریگی اظهار داشت: مامورین پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی ورود به منزل به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد خانه مظنون شدند.

در بازرسی از این خانه یک توله شیر کشف و ضبط و یک متهم در این رابطه بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شد.تحقیقات اولیه نشان می دهد این متخلف توله شیر را از قاچاقچیان حیات وحش خریداری کرده و خودش نیز قصد داشته است آن را به قیمت چندین میلیون تومان به فروش برساند.

سه روز قبل نیز توله شیر دیگری از قاچاقچیان حیات وحش در سیستان و بلوچستان کشف شده بود.

هر دو توله شیر هم اکنون توسط کارشناسان محیط زیست تحت تیمار و مراقبت هستند و در صورت تایید سلامت به مراکز مجاز نگهداری حیوانات سپرده خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید هر کس مرتکب حمل، عرضه، صدور و فروش جانوران و حشی زنده یا کشته و یا اجزای آنها بدون کسب پروانه از سازمان محیط زیست شود به حبس از یک ماه تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین متخلفین می بایست ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید و شکار گونه های جانوری غیر بومی مشمول کنوانسیون CITES به مبلغ ۲۰ یا ۳۰ میلیون ریال را (بر اساس ضمیمه ۱ یا ۲ کنوانسیون) به حساب دولت واریز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز