خبرگزاری کار ایران

سردار منتظرالمهدی:

ناجا با رسمی کردن مدلینگ و نمایش زنده لباس موافقتی نکرده‌است

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۹۵۶

سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی اعلام کرد که پلیس تاکنون با نمایش زنده لباس و رسمی کردن مدلینگ در کشور موافقتی نکرده است.

به گزارش ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی گفت: شواهد متقنی در دست است که شماری از افراد کج‌رو و منحرف با راهبری و  هدایت شبکه‌های خارجی، در پی هنجارشکنی فرهنگی و ترویج الگوهای رفتاری مغایر ارزش‌های پذیرفته شده جامعه و تبلیغ مدل‌های جدید غربی و لباس‌های کم پوشش از طریق شبکه‌های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه با شناسایی این افراد اقدامات قانونی برابر ضوابط با آنان صورت می‌گیرد، گفت: اما  درخصوص باندهایی که عامدانه و برنامه‌ریزی شده با اجیر کردن افراد، مبادرت به تبلیغ و پوشش و یا مد خاصی در سطح معابر و یا مدلینگ خیابانی کنند گزارش مستندی دریافت نکرده‌ایم.

منتظرالمهدی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از افراد ناآگاه به دنبال رسمی کردن مدلینگ و یا نمایش زنده لباس هستند، تصریح کرد: تا کنون پلیس در این خصوص موافقتی نکرده است.

سخنگوی ناجا در ادامه با اشاره به آمار  برخوردها با متخلفان و مروجان فرهنگ پوشش غربی در شبکه‌های اجتماعی گفت: در بهار امسال  بیش از 500 سایت و وبلاگ فعال در حوزه مد و لباس مورد تذکر واقع شدند و در سامانه ثبت شده‌اند که  اکثر آنان نیز تمکین کرده و اقدامات پیشگیرانه اثر بخش بوده است.

وی با بیان اینکه 45 پرونده قضایی نیز در این خصوص تشکیل و به مرجع قضایی ارجاع داده شده است، ادامه داد: همچنین با هماهنگی مرجع قضایی حدود 20 سایت، وبلاگ و صفحه از دسترس خارج شده است.

منتظرالمهدی درباره لباس‌هایی که الفاظ لاتین بر روی آن چاپ شده است، نیز گفت:‌ این لباس‌ها توسط تعدادی از افراد غافل در جامعه استفاده می‌شود که حتی بعضا معانی نوشته‌های آن را هم نمی‌دانند. در این خصوص تذکرات لازم به صنوف و فروشنده‌ها داده شده است که با همکاری صنوف و فروشندگان و البته درک صحیح استفاده‌کنندگان این پدیده رو به افول و کاستی است.

اخیرا مانتوها و تی‌شرت‌هایی با نوشته‌های لاتین از سوی برخی از افراد مورد استفاده می‌گیرد که به لباس‌های کوئین و کینگ مشهور شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز