خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس تأکید کرد:

لزوم تکمیل قوانین در جهت حمایت از معتادان بهبودیافته

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۶۶۶

نماینده مردم ارومیه با تأکید بر لزوم تکمیل قوانین در جهت حمایت از معتادان بهبودیافته گفت: باید انگیزه ترک اعتیاد در معتادان ایجاد شود و همه مسئولان در این ارتباط سهیم‌اند.

به گزارش ایلنا، روح اله حضرت در ارتباط با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: این رویکرد جهت پیشگیری و مبارزه با اعتیاد بسیار مثبت است و مجلس نیز از این موضوع استقبال می کند همچنین نمایندگان نیز در جهت قانون‌مند شدن این رویکرد در صورتی که طرح یا لایحه آن در صحن علنی مجلس مطرح شود اهتمام دارند.

وی با اشاره به اینکه بیکاری و عدم اشتغال از علل اصلی شکل گیری اعتیاد است، افزود: در حال حاضر بر اساس آمارهای مطرح شده تعداد زیادی از خانواده‌ها درگیر اعتیاد بوده و این مسئله آسیب‌های اجتماعی فراوانی به همراه دارد لذا پیشگیری از اعتیاد و حمایت و برنامه ریزی برای پشتیبانی از خانواده معتادان بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم ارومیه با تأکید بر اینکه خانواه نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان دارد، ادامه داد: معتاد بهبود یافته برای اینکه به چرخه اعتیاد بازنگردد باید برای اشتغال و جامعه پذیری آن چاره اندیشی شود. بنابراین همانطور که همه در پیشگیری از اعتیاد نقش دارند در جامعه پذیری معتاد بهبودیافته نیز سهیم هستند.

بنابراعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ حضرت پور تصریح کرد: باید انگیزه ترک اعتیاد در معتادان ایجاد شود و همه مسئولان در این ارتباط سهیم‌اند همچنین قانون در حمایت از معتادان بهبود یافته باید کامل شود و هیچ خلاء قانونی نداشته باشیم.

وی در مورد اینکه برخی اذعان به کمبود شادی داشته و آن را علت اعتیاد می دانند، خاطر نشان کرد: افسردگی از علل اعتیاد بوده ولی کمبود شادی در کشور نیست و اینکه برخی برای کسب لذت به مواد روانگردان روی می آورند نشان از غفلت خانواده هایشان داشته و مؤید این مسئله بوده که علیرغم آموزش به نوجوانان و جوانان باید والدین بر رفتار فرزندانشان نظارت کنند و در عین حفظ صمیمیت و برقراری رابطه عاطفی مانع از انحطاط اخلاقی آنها شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ان شاءالله با همت مسئوان و مردم و رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اعتیاد در کشور به شدت کاهش یافته و دیگر شاهد عوارض ناشی از این مسئله نخواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز