خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها:

شهرداری‌های سراسر کشور بدهی بسیاری دارند

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۲۸۳

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نگران هستیم اندک درآمد پایداری که برای شهرها و روستاها به وجود آمده دچار مشکل شود، گفت: باید با کمک نمایندگان در مجلس شورای اسلامی این مشکل را مرتفع کنیم.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، مهدی چمران؛ رئیس شورای عالی استان‌ها که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزارشد، با اشاره به ناامنی‌های موجود در منطقه و کودتایی که ظرف چند روز گذشته در کشور ترکیه اتفاق افتاد، تاکید کرد: باید آرامش و امنیتی که در کشور وجود دارد را قدر بدانیم. بی تردید این آرامش و امنیت به بهای خون پاک شهیدان، مقام معظم رهبری و خدمت همه مسئولین به دست آمده است .

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم آرامش و امنیت کشور را حفظ کنیم و از دو قطبی شدن بپرهیزیم تصریح کرد: در این مسیر شوراها سهم عمده‌ای دارند، شوراها می‌توانند به جامعه آرامش و امنیت را منتقل کنند و دوری از کشمکش‌ها و دوقطبی‌ها می‌تواند به جامعه آرامش بخشد .

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر نگاه دشمنان به کشورمان و تلاش برای ایجاد تفرقه گفت: ابرقدرت‌ها دست بردار نیستند به روشنی اذعان می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام به درستی عمل کرد؛ اما در ارتباط با حقوق بشر و حتی حضور سردار سلیمانی در عراق با ایران مشکل دارند. این دخالت‌ها و فشارها در جمهوری اسلامی ایران به طور دائم افزایش می‌یابد و قطعا شاهد دخالت‌های بیشتر نیز خواهیم بود .

چمران ادامه داد: دور تا دور کشور را آتش افروزی کردند تا که دامن ما نیز به این آتش آلوده شود. در چنین فضایی درگیری و ایجاد تنش در شوراها و جامعه به نفع ما نخواهد بود. مردم ما را انتخاب کردند که ضمن خدمت، مشکلاتشان را مرتفع کنیم .

بالاترین مقام شورایی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح دولت برای تغییر مسیر اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها تاکید کرد: در حال حاضر به پیشنهاد دولت مقرر شده تا مالیات بر ارزش افزوده که همان عوارضی است که در گذشته از کارخانه‌ها به طور مستقیم دریافت می‌شد، به استانداری‌ها داده شود و از آنجا با خواست استانداری‌ها این پول که به عنوان درآمد پایدار شهرداری‌ها محسوب می‌شود به آنها اختصاص یابد .

وی افزود: نگران هستیم اندک درآمد پایداری که برای شهرها و روستاها به وجود آمده دچار مشکل شود که باید با کمک نمایندگان در مجلس شورای اسلامی این مشکل را مرتفع کنیم .

رئیس شورای عالی استان‌ها خطاب به نمایندگان این شورا تاکید کرد: با گذاشتن جلسات تخصصی نمایندگان شهر خود را در این موضوع توجیه کنید. امیدواریم این پیشنهاد در دولت اصلاح شود. هر چند که دولت مصر است که این کار را انجام دهد و مالیات بر ارزش افزوده که یک درآمد محقق شده است به خزانه واریز کند و از آنجا توسط استانداری‌ها به شهرداری‌ها تعلق بگیرد که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را اصلاح کنیم .

وی گفت: در حال حاضر شهرداری‌های سراسر کشور بدهی بسیاری دارند، به طوری که برخی از آنها بیش از دو ماه است که حقوق پرسنل خود را پرداخت نکرده‌اند. امیدواریم چنین طرح‌هایی که به مجلس ارسال می‌شود منجر به ضرر مردم در شهرها نشود .

چمران به برگزاری اجلاس جهانی شوراها و شهرداران که در روزهای 30 و 31 تیرماه سال جاری برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: تمام نمایندگان شورای عالی استان‌ها برای اجرای این اجلاس میزبان میهمانان داخلی و خارجی هستند. این اجلاس برای تثبیت جایگاه شوراها و استفاده از تجربیات سایر کشورها برگزار می‌شود .

وی تاکید کرد: برگزاری اجلاسی در این سطح قطعا به عنوان آبروی کشور و نظام محسوب می‌شود. برگزاری آن به بهترین شکل ممکن اعتباری در سطح جهانی به کشور و نظام می‌بخشد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز