خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد:

جذب بیش از ۱۱۸ هزار حامی در کمیته امداد استان تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: تعداد حامیان این نهاد در ماه مبارک رمضان امسال به بیش از ۱۱۸ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا، محسن ولیئی استان تهران با بیان اینکه رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان از اهداف اصلی کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد پل ارتباطی بین خیران و محرومان است بطوری که این نهاد مردمی، انفاقات مردم را دریافت و به دست صاحبان اصلیشان می‌رساند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به افزایش تعداد حامیان فرزندان خانواده‌های مورد حمایت در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان تهران در یک سال گذشته، گفت: سال گذشته ۱۰۶ هزار حامی از فرزندان امداد حمایت‌های مادی و معنوی می‌کردند که این رقم در ماه مبارک رمضان امسال به بیش از ۱۱۸ هزار نفر افزایش یافته است که این امر نشان از دیانت، اخلاق و بزرگواری مردم نوعدوست استان است. کمیته امداد با شناسایی فقرا و نیازمندان استان و جذب حامی، گام‌های موثری برای رفع محرومیت و فقر زدایی برداشته است.

وی با اشاره به کمک‌های ارائه شده از سوی خیران به فرزندان خانواده‌های مورد حمایت در طرح محسنین تصریح کرد: پیش از این، حامیان کمیته امداد تنها حمایت از کودکان یتیم را بر عهده داشتند اما با تلاش‌های انجام شده طرحی تحت عنوان «طرح محسنین» پایه گذاری شده که در قالب آن، به کودکان با سرپرست ناتوان نیز کمک می‌شود. خوشبختانه در حال حاضر فرهنگ کمک به این فرزندان گسترش یافته است درحالی که مشارکت حامیان در این طرح نیز قابل توجه است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با یادآوری اینکه اجرای جذب حامی برای فرزندان خانواده‌های طرح اکرام ایتام و محسنین درطول سال تداوم دارد، افزود: خیرین علاقمند به مشارکت در این طرح‌ها می‌توانند با مراجعه به دفا‌تر این نهاد، مراکز نیکوکاری و در مناسبت‌های مختلف در طول سال اقدام کنند.

ولیئی با بیان اینکه در یک سال گذشته کمک‌های حامیان طرح اکرام ۴۷ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: ۲۷ میلیارد تومان این مبلغ برای اکرام ایتام و مابقی آن به فرزندان محسنین اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته با کمک خیران و نیکوکاران سه هزار و ۶۴۰ نفر از مددجویان مورد حمایت کمیته امداد به مشهد مقدس و ۱۰۵ نفر به عتبات عالیات اعزام شدند که با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال این رقم به هشت هزار نفر افزایش می‌یابد.

شایسته ذکر است، شهروندان استان تهران می‌توانند برای عضویت در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین و حمایت از یک یا چند فرزند معنوی با مراجعه به پایگاههای کمیته امداد استان تهران و شهرستانهای تابعه و یا تماس با شماره‌های اداره اکرام استان ۷۷۲۹۰۰۳۵، ۷۱۳۹۲۲۴۲ و ۷۳۵۵ تماس بگیرند.

 

کد خبر : ۳۹۰۲۴۳