خبرگزاری کار ایران

مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان خبر داد:

نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته در مجموعه جهانی کاخ گلستان

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۲۲۰

با هدف ارتقاء ضریب امنیتی و حفاظت، عملیات نصب و راه اندازی سیستم‌های دوربین‌های مدار بسته و کنترل الکتریکی در مجموعه جهانی کاخ گلستان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان با اعلام این خبر گفت: نصب دوربین‌های مدار بسته در قالب دوربین‌های ثابت و چرخشی با مطالعات کار‌شناسی، بررسی، آسیب‌شناسی و تهیه نقشه تاسیسات الکتریکی و حفاظتی، صورت گرفته است.

مسعود نصرتی با تاکید بر حفاظت الکترونیکی در کنار ایجاد امنیت فیزیکی و با اشاره به ثبت جهانی کاخ گلستان از تلاش کار‌شناسان و مسئولان مجموعه در ارتقاء کمی و کیفی این کاخ خبر داد و افزود: با اتمام فاز نخست این عملیات محوطه مجموعه از سوی اتاق کنترل قابل حفاظت خواهد بود.

وی عملیات بهسازی و ایمن سازی تاسیسات برقی این مجموعه در۱۱ مرحله عملیاتی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجموعه عنوان کرد و گفت: این اقدامات شامل تعمیر اساسی و راه اندازی ژنراتور قدیمی مجموعه، ساخت سلول برق اتوماتیک، خرید و نصب تانکر ۱۰۰۰ لیتری به عنوان منبع ذخیره سوخت، سرویس اساسی کلید‌های هوایی اصلی مجموعه، ساخت تابلوی برق موزه اصلی، ساخت سینی داخلی تابلوی برق روشنایی شب، بهینه سازی و ایمن سازی تونل‌های تاسیساتی در قالب هدایت اصولی و ایمن کابل‌های برق و.... بوده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی کاخ گلستان در تیرماه سال ۱۳۹۲ به عنوان نخستین اثر پایتخت و اثر ی منحصر به فرد از دوران قاجار و به عنوان نمونه‎ای موفق از تلفیق هنرهای کهن و معماری ایرانی همراه با تاثیر پذیری از معماری غرب، در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی در کامبوج در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

 تاریخ ساخت این کاخ مربوط به دوره صفویه است که در این دوره بخش‌های اصلی آن در درون حصار قدیمی تهران احداث شد. این کاخ در دوره قاجار توسعه یافت و به عنوان محل زندگی پادشاهاناین دوره مورد استفاده قرار گرفت.

کاخ گلستان با هشت ساختمان اصلی و باغی زیبا در مساحتی بالغ بر ۴ هکتار به سبک تلفیقی باغ‌های ایرانی و اروپایی ساخته شده است

این کاخ واقع در میدان پانزده خرداد که اتفا‌قات مهمی از تاریخ معاصر ایران در آن به وقوع پیوسته‌ است هم اکنون به عنوان مرکز هنرومعماری دوران قاجار شناخته شده و روزانه پذیرای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز