خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد:

اعلام زمان گشایش درب‌های مصلی در عید سعید فطر/ بازگشت طرح زوج و فرد به حالت قبل

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۱۶۰

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدود پارکینگ ها و چگونگی خدمات رستانی وسائل حمل و نقل عمومی در روز عید فطر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تیمور حسینی در نشست خبری خود در مورد تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ ویژه نماز عید فطر ضمن تشریح محدودیت‌های ترافیکی این روز گفت: شروع طرح ترافیکی عید فطر از ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و از ساعت ۴ صبح نیز ممنوعیت تردد را در مناطق اعلام شده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اتوبوسرانی از ۱۵۰ نقطه در سطح شهر اقدام به انتقال نمازگزاران می‌کنند و متروی تهران نیز از ساعت سه و نیم صبح نسبت به جابجایی و خدمت‌رسانی به نمازگزاران اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌کنیم شهروندان از امکانات حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده استفاده کنند، اظهار کرد: به هر حال استفاده تعداد قابل توجهی از شهروندان از وسیله نقلیه شخصی اجتناب ناپذیر است به همین علت نیز ۵ پارکینگ (۳ پارکینگ در ضلع شمال، ۱ پارکینگ در ضلع غرب، ۱ پارکینگ در ضلع جنوب مصلای امام خمینی) در نظر گرفته شده است.

سردار حسینی افزود: پارکینگ‌های حکمت صدرا، پارک سوار بیهقی، گلگشت، بنیاد مستضعفان و پارکینگ لجستیک ارتش در اطراف مصلی به شهروندان با توجه به محدوده جغرافیایی آنان خدمات ارائه می‌دهند برای نمونه پارکینگ حکمت صدرا برای ساکنان غرب و شمال تهران، پارکینگ گلگشت برای ساکنین مناطق شرقی در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهوار تهران ادامه داد: همچنین خودروهایی که از سطح معابر جمع می‌شوند به پارکینگ‌های معمول منتقل نمی‌شوند تا مساله طی کردن مراحل ترخیص را نداشته باشند. بنابراین این خودرو‌ها به پارکینگ لجستیک ارتش، طول خیابان قائم مقام فراهانی و میرزای شیرازی منتقل می‌شوند و امیدواریم که همانند روز قدس که تنها ۱۶ دستگاه خودرو جابجا شد در این روز نیز کمترین جابجایی خودرو را داشته باشیم و شهروندان می‌توانند برای اطلاع از محل دقیق خودروهای جابجا شده خود با شماره ۰۶ - ۶۶۹۵۱۵۰۱ تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: همچنین خیابان هویزه و خرمشهر حد فاصل خیابان شهید صابونچی تا شهید قنبرزاده نیز برای پارک موتورسیکلت در نظر گرفته شده است در غیر این صورت موتورسیکلت‌ها نیز جابجا می‌شوند.

سردار تیموری تصریح کرد: هماهنگی کامل با مجموعه تاکسیرانی صورت گرفته است که به دلیل فاصله پارک‌سوار بیهقی و پارکینگ بنیاد مستضعفان با مصلی تاکسی‌های ون در این دو منطقه حضور داشته باشند و نمازگزاران را از محل این پارکینگ‌ها به مصلی جابجا کنند. همچنین در محدوده‌های اطراف که ممنوعیت تردد دارند همچون خیابان سهروردی و محدوده میدان هفت تیر، پل سیدخندان تاکسی‌های ون آماده خدمت‌رسانی به نمازگزاران هستند.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: درب مصلی و پارکینگ‌ها از ساعت سه و نیم صبح باز است و امیدواریم مردم خروج را به دقایق آخر موکول نکنند چرا که ظرفیت معابر و پارکینگ‌ها محدود است.

وی با اشاره به اینکه پارک‌سوار بیهقی از شب قبل از عید فطر تعطیل است، گفت: در پایان مراسم نیز تخلیه جمعیت نکته مهمی است بنابراین تاکسی‌های ون و اتوبوس‌ها در درب‌های خروجی آماده جابجایی مردم هستند و بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در معابر اطراف مصلی به حالت آماده باش هستند تا در پایان نماز، نمازگزاران را جابجا کنند. همچنین در محدوده اطراف مصلی تردد وسایط نقلیه سنگین تا پایان مراسم ممنوع است.

طرح تابستانه از روز چهارشنبه آغاز می‌شود

سردار تیموری گفت: ‌این تعطیلات با آغاز مسافرت‌های تابستانی نیز مصادف است، بنابراین با تردد سنگین مواجه خواهیم بود و از روز سه‌شنبه مبادی خروجی به صورت ویژه تقویت می‌شوند، طرح تابستانی ما نیز از روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه آغاز خواهد شد و شامل پوشش معابری که بیشترین تردد را دارند و معابر تفرجگاه‌ها بوستان‌ها و... می‌شود و با کسانی که امنیت، آسایش و آرامش مردم را مختل کنند برخورد خواهیم کرد.

طرح زوج و فرد به حالت قبل باز می‌گردد

رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: از روز شنبه ۱۹ تیرماه ساعات پایانی طرح زوج و فرد به حالت قبل باز می‌گردد و شروع آن از ساعت شش و نیم صبح و پایان آن ساعت ۱۹ خواهد بود. همچنین طرح ترافیک نیز از شش صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت ساعات آغاز و پایان این ۲ طرح در روزهای پنجشنبه شش و نیم صبح تا ۱۳ خواهد بود.

۴۳ نفر در دوماهه نخست امسال در تصادفات تهران کشته شدند

وی با اشاره به طرح تابستانی کنترل معاینه فنی گفت: این طرح از ۱۹ تیرماه با نگاه ایمنی خودرو به منظور ایمنی سفر و تردد و کاهش صدمات به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. خوشبختانه در سه ماه اول سال وضعیت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مناسب بوده است به صورتی که در ۲ ماهه اول سال کاهش ۴۱ درصدی کشته شدگان در تصادفات را داشتیم و بر اساس اعلام پزشکی قانونی در این ۲ ماه ۴۳ نفر در تصادفات کشته شدند امیدواریم در تابستان نیز این وضعیت ادامه داشته باشد.

طرح LEZ تغییرات زیادی کرده است

سردار حسینی در مورد اجرای طرح LEZ گفت: این طرح در شورای عالی ترافیک کشور مطرح شده و اطلاع‌رسانی آن از طریق پلیس راهور که مجری آن است، انجام می‌شود ما آماده اجرای دستورات هستیم البته هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است این نکته نیز قابل توجه است که این طرح اصلاحات زیادی شده و اکنون کاملا واقع‌گرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز