خبرگزاری کار ایران

برنامه مدیریت سرو ملی ابرکوه کتاب شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۱۹۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از انتشار کتاب خلاصه برنامه مدیریت و تصمیم‌های فنی و اجرایی سرو ملی ابرکوه خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، سید حسین سادات موسوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اعلام این خبر، گفت: این کتاب شامل خلاصه برنامه مدیریت و تصمیم های فنی و اجرایی است که طی چند سال گذشته به منظور حفاظت مطلوب از این درخت ارزشمند توسط کارگروه تخصصی مدیریت راهبردی سرو ابرکوه اتخاذ شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد، افزود: این کتاب توسط محمدحسین ایران نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و از اعضای کارگروه تخصصی مدیریت راهبردی سرو ابرکوه گردآوری شده است.

وی با اشاره به حضور مجید خرازیان مقدم در مراسم رونمایی از این کتاب، اظهار کرد: مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، تهیه و اجرای برنامه مدیریتی برای درخت سرو ابرکوه را نمونه موفقی برای تدوین و اجرایی کردن برنامه عمل به منظور حفظ گونه های مشابه دانست و ابراز امیدواری کرد این اقدام به عنوان الگویی برای سایر آثار طبیعی و ملی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

موسوی، ترمیم تنه درخت، مهار شاخه های آسیب دیده، مبارزه بیولوژیک با آفات، اصلاح سیستم آبیاری، فضاسازی اطراف سرو مطابق با شرایط اکولوژیک گونه، محدود نمودن تردد وسایل نقلیه سنگین در خیابان مجاور سرو را از جمله مهم ترین اقدامات این کارگروه برشمرد که می تواند برای بسیاری از درختان کهنسال کشور به عنوان راهکارهای مفید و موثر مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول، دانشگاه یزد، فرمانداری و شهرداری ابرکوه، دفتر فنی استانداری، ادارات کل منابع طبیعی و میراث فرهنگی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، اداره حفظ نباتات استان از جمله اعضای کارگروه تخصصی مدیریت راهبردی سرو ابرکوه هستند که با مسئولیت اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد تصمیم های فنی و اجرایی برای حفظ این اثر طبیعی را اتخاذ کردند.

گفتنی است، فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از این اقدام، پیشنهاد کرد: سیستم کنترل الکترونیک هشدار دهنده (مجهز به دوربین مدار بسته) نیز در مورد این اثر گرانبها تعبیه و عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز