خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفت‌‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

مرگ یک کارگر افغان براثر ریزش آوار در سعادت‌آباد

در ساعت 13 و 20 دقیقه امروز (دوشنبه 17 خردادماه) براثر ریزش آوار ساختمانی در بلوار پاک نژاد منطقه سعادت آباد تهران یک کارگر ساختمانی جان خود را از دست داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارگر حادثه دیده‌ای که در جریان این حادثه جان خود را از دست داد یکی از اتباع کشور افغانستان بود و حدود 20 سال سن داشت.

وی بابیان اینکه پس اعلام این گزارش به سازمان آتش‌نشانی شهر تهران ماموران 2 ایستگاه به اتفاق اعضای ستاد بحران منطقه 2 شهرداری تهران همراه با تجهیزات در محل حادثه حاضر شدند؛ گفت: براساس گزارش ماموران سازمان آتش‌نشانی این حادثه در زمینی به مساحت 700 متر مربع اتفاق افتاده بود.

 ملکی افزود: در این زمین گودالی به عمق 6 متر حفر شده بود و در زمان حادثه گروهی از کارگران در ضلع غربی این زمین مشغول گودبرداری بودند که ناگهان قسمتی از دیوار ریزش می‌کند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه بعد از ریزش دیوار تنها یکی از کارگران در زیر آوار مدفون می‌شود، افزود: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی در محل عملیات ایمن سازی و حفاری برای نجات کارگر حادثه دیده آغاز می‌شود.

 وی افزود: پس از آنکه پیکر کارگر حادثه دیده توسط عوامل آتش‌نشانی پیدا و به ماموران اورژانس تحویل داده می‌شود مرگ آنی وی به علت ریزش آوار تایید می‌شود.

وی بابیان اینکه در نهایت ماموران سازمان آتش‌نشانی در ساعت 16 محل حادثه را ترک می‌کنند، افزود: براساس گزارش‌های موجود پیش از این کارشناسان آتش‌نشانی در مورد نکات ایمنی تذکرات لازم را به مالک و مجری پروژه داده بودند. 

کد خبر : ۳۷۸۳۰۰