خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی کشور مطرح کرد:

افزایش کشف کالای قاچاق در کشور/ فعالیت 70 گروه تروریستی و مجرمانه در پاکستان

فرمانده مرزبانی کشور از رشد کشف کالای قاچاق در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ قاسم رضایی در جمع خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: رشد سه تا 50 درصدی کشفیات کالای قاچاق بیشتر درکالاهایی همچون برنج، شکر، البسه، دارو و اقلام ضد فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 18 تن موادمخدر در مرزهای‌شرقی کشور کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 73 درصد رشد را نشان می‌دهد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به وجود 8 هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک ایران با 15 کشور همجوار خود و امنیت مطلوب در آن گفت: نقاط مرزی ایران برای هر گونه سرمایه‌گذاری و کمک به معیشت مرزنشینان آماده است.

سردار رضایی گفت: در مرزهای کشور مشکل امنیتی خاصی نداریم و فقط در بخش کوچکی از مرز پاکستان مشکلاتی وجود دارد که برای حل آن طی سال گذشته 5 نشست مشترک با کشور همسایه داشتیم و به تبع آن تردد غیرمجاز و کاهش ورود مواد مخدر را در این نقاط شاهد بودیم.

فرمانده مرزبانی کشور یادآور شد: از آنجایی که این کشور همسایه فرماندهی مرزبانی متمرکزی ندارد، نمی‌تواند مرز مشترک خود با ما را به طور کامل رصد و کنترل کند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 70 گروه تروریستی و مجرمانه در کشور پاکستان فعال هستند و بعضا این گروه ها با آمدن به مرزهای ما ناامنی ایجاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: 950 کیلومتر مرز مشترک ایران با پاکستان از مرزهای پرهزینه کشورمان محسوب می‌شود و متاسفانه مدیریت دوطرفه وجود ندارد و بیشترین ورود مواد مخدر نیز از برخی این نقاط انجام می‌شود.

فرمانده مرزبانی کشور با یادآوری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و در همین راستا قرارگاه مبارزه با قاچاق در مرزهای هدف کشور مانند بوشهر، هرمزگان و شمال‌غرب کشور تشکیل شده و هر کدام موضوع آن منطقه را پیگیری می ‌کنند.

وی با اشاره به افزایش بودجه و اعتبارات و رفع نیازهای مرزبانی کشور در این بخش گفت: امید داریم دولت در ردیف اعتبارات برنامه‌ششم نیز توسعه مرزبانی را به صورت عملی در اولویت قرار دهد و در این ارتباط به 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

کد خبر : ۳۷۷۰۷۳