خبرگزاری کار ایران

هشتمین همایش ملی آموزش برگزار شد

همایش ملی آموزش که همه ساله در راستای بهبود و ارتقاء سطح فرهنگ آموزش کشور برپا می‌شود؛ این بار شعار سال ۹۵ را سرلوحه کار خود قرار داده و به آسیب شناسی معضلات و مشکلات آموزش فنی‌وحرفه‌ای پرداخت.

به گزارش ایلنا، این همایش که پس از داوری 540 مقاله در حوزه پیشرفت آموزش فنی‌وحرفه‌ای، 156 مقاله علمی را پذیرفته است، با دعوت از متولیان و مجریان اصلی این عرصه در ایران و جهان در صدد رسیدن به راهکارهایی برای متحول‌سازی نظام کار و اشتغال بوسیله نیروی انسانی و تولید ملی در کشور است.

محمدامین سازگارنژاد (رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی)، علی زرافشان (معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش )، علی‌ الله‌یار ترکمن (رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی‌وحرفه ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور )، عبدالحسین نفیسی (پژوهشگر مطرح آموزش‌های فنی وحرفه ای) و عباس صدری (رییس دفتر منطقه ای آیسسکو در ایران) که به همراه نمایندگان سازمان جهانی یونسکو/یونیوک (بخش آموزش جهانی فنی وحرفه ای ) چهره‌هایی بودند که با تشکیل سمینار و میزگرد شاخص های آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور را به چالش کشیدند و در پی راه‌حل هایی برای سرعت گرفتن بازدهی این آموزش‌ها در بخش صنعت و فناوری شدند.

همایش ملی آموزش در دانشگاهی برگزار شد که خود به عنوان یکی از اولین مجموعه‌های تربیت متخصص برای آموزش فنی‌وحرفه‌ای در کشور محسوب می شود و این امر باعث شد تا ارتباط نزدیکتری بین مبانی همایش و بدنه حقیفی آموزشی فراهم شود.

دکتر حمید رضا عظمتی رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با تبیین رسالت های آموزشی این دانشگاه به تربیت بیش از 6000 نیروی فنی اشاره کرد و گفت: اگر تربیت نیروی انسانی صورت نگیرد نمی‌توان به اقتصادی پویا و فضای رقابتی دست پیدا کرد.

در کنار همایش دو روزه ملی آموزش طی امضای تفاهم‌نامه دانشگاه شهید رجایی با سازمان جهانی فنی‌وحرفه ای جهان (یونیوک/یونسکو) کارگاه های نخصصی آموزشی برای اتباع خارجی (کشور افغانستان) نیز در حال برگزاری است که می‌توان از دستاوردهای همایش‌های گذشته دانست.

قدردانی از زحمات و کوشش‌های فعالان فنی‌وحرفه‌ای کشور بخش پایانی همایش روز نخست بود.

هشتمین همایش ملی آموزش امروز در حالی بعد از برگزاری نشست‌ها و کارگروه‌های بررسی سطح و جایگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور به پایان رسید که بیانیه انتهایی آن نگاهی ویژه به همکاری‌های مستمر و نظام یافته سازمان های مسئول در ایران با سازمان‌های جهانی داشت.

کد خبر : ۳۷۵۳۵۷