خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

سالانه ۶.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی در تصادفات هدر می‌رود

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۰۳۵

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سالانه بیش از ۶.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی به ازای خسارت‌ها و آسیب‌های تصادفات از بین می‌رود.

به گزارش ایلنا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به اینکه جایگاه حمل و نقل در اقتصاد شهری یک جایگاه ویژه و حساس است، گفت: امروز اغلب شهرهای پیشرو و توسعه‌یافته جهان درصدد هوشمندسازی سیستم‌های حمل و نقل خود هستند که این مساله چالش هایی همچون ترافیک، آلودگی هوا و ... را تا حدود قابل توجهی برطرف ساخته است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۶.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی به ازای خسارت ها و آسیب های تصادفات از بین می‌رود، افزود: مشکل اساسی در ترافیک کلان‌شهرهای بزرگ بی‌نظمی است که منجر به آلودگی هوا، آلودگی صوتی و حتی آلودگی دیداری می شود و مصرف سوخت را نیز تا حدود زیادی افزایش می دهد.

حسینی با تاکید بر اینکه مهمترین رسالت پلیس راهنمایی و رانندگی نظم بخشی به این حوزه است، گفت: از طریق این نظم‌بخشی به ترافیک می توان به اهداف اقتصاد شهری نیز نائل آمد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین با تاکید بر اینکه خوشبختانه طی یک دهه گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حمل و نقل شهری تهران صورت گرفته است و استفاده از قابلیت های (ITS) Intelligent transportation systems افزایش یافته است، گفت: البته تا رسیدن به حد مطلوب و شرایط ایده‌آل فاصله بسیاری وجود دارد ولی تفکری که بر مجموعه مدیریت شهری تهران و پلیس حاکم است آینده روشنی را در این زمینه رقم زده است.

حسینی همچنین به اهمیت حرکت به سوی الگوی «شهر فردا» در کلانشهرهای کشور نیز اشاره کرد و گفت: تا چندسال پیش شهر های فردا را شهرهایی با بشقاب پرنده ها و فناوری‌های پیشرفته تصور می‌کردیم اما امروز مشخص شده است که شهر فردا برآمده از هویت عمیق تاریخی هر جامعه ای است و از این رو بدون توجه به هویت فرهنگی شهرها نمی‌توان فرداهای روشنی نیز برای این مناطق در نظر گرفت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین به اهمیت استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی به ویژه انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در بهبود شرایط ترافیکی شهر تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه امور پژوهشی در پلیس راهور تهران فرصت های همکاری بیش از گذشته فراهم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز