خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا خبر داد:

توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۴۱۸

رییس پلیس راهور ناجا از تمهیدات ترافیکی پلیس راهور ناجا از توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری؛ رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری که امروز برگزار شد؛ اظهار کرد: در دو ماهه سال 95 پلیس راهنمایی و رانندگی در رابطه با خدمات ترافیکی که به مردم در این ایام ارائه داده‌ است؛ در خصوص شماره گذاری وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر خودروهای نوشماره 11 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: درخصوص موتورسیکلت‌های نوشماره 43 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش شماره‌ داشته‌ایم و در مجموع در مقایسه با سال 94 موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که خدمات پلیس راهور را در شماره‌گذاری گرفته‌اند؛ 23.5 درصد افزایش داشته‌اند.

وی ادامه داد: در رابطه با صدور گواهینامه در 2 ماهه اول سال 95 اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته 6 درصد کاهش گواهینامه‌های جدید صدور را داشته‌ایم و در 2 ماهه سال گذشته 252 هزار گواهینامه صادر شده بود که در 2 ماهه ابتدای سال 95 به 237 هزار کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های پلیس راهور در ایام برگزاری سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: همه ساله با هماهنگی پلیس ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) برنامه‌هایی را برای ایجاد نظم و آمادگی داریم و در این راستا در سال جاری نیز آمادگی کامل را ایجاد کرده‌ایم و نقشه‌های ترافیکی چاپ شده و در اختیار کاروان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: با هماهنگی کلیه ستادها و نهادها برای کلیه کاروان‌هایی که با بیش از 3 دستگاه به صورت هماهنگ بیایند؛ تیم‌های پیش‌قراول و کنترل ترافیک را در نظر گرفته‌ایم و 3 تیم برای هدایت و پیشگیری از حوادث ترافیکی و پیش‌بینی‌های ترافیکی تا مرقد در نظر گرفته‌ایم. در این زمینه خودروهای حامل زائرین توسط پلیس بازدید می‌شود و اجازه حرکت به خودروهایی که فاقد استاندارد باشند؛ داده نمی‌شود.

سردار مهری با بیان اینکه محل پارکینگ کاروان‌های استان‌ها روی نقشه مشخص شده و در اختیار کاروان‌ها قرار گرفته است، گفت: امیدواریم این مراسم با نظم کامل در حوزه ترافیکی اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس پلیس راهور ناجا از برنامه‌های دیگر این پلیس در سال 95 اشاره کرد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان و بخصوص در ساعات نزدیک به افطار پیش‌بینی افزایش تردد در شهرها را داریم که در این زمینه تمهیدات ترافیکی  برای این ساعات و همچنین برای برگزاری مراسم‌های ماه رمضان در شب احیا، روز قدس و همچنین مراسم عید فطر پیش بینی شده است.

وی افزود: امسال به دلیل تقارن عید فطر با سفرهای تابستانی هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای اجرای طرح‌های ترافیکی وجود دارد و امیدواریم؛ شاهد برگزاری مراسم‌ها با نظم و انضباط مشابه سال‌های پیش باشیم.

سردار مهری با اشاره به بخشیده شدن جریمه دیرکرد تخلفات رانندگی تا پایان سال94 گفت: تمهیدات لازم از طرف پلیس در این زمینه اندیشیده شده که به محض ابلاغ شدن به پلیس اجرایی و عملیاتی می‌شود. در این زمینه از مردم تقاضامی‌کنیم نسبت به پیگیری جرایم و تخلفات که برای آنها مشخص شده است از طریق سامانه اینترنتی راهور 120.ir اطلاع پیدا کنند و از جرایم خود باخبر شوند.

وی افزود: هموطنان می‌توانند به صورت انتخابی در این سامانه برخی از جرایم خود را انتخاب و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند، چرا که ممکن است توان پرداخت کامل همه جرایم را نداشته باشند و همچنین از طریق سامانه 110، 120 و 2020 می‌توانند با ورود به شناسه و VIN خودرو از جریمه ها مطلع شوند.

سردار مهری اظهار کرد: دیرکرد جرایم شامل تخلفاتی است که به صورت تسلیمی یا الصاقی باشد و یا در صورتی که راننده خودرو از دریافت جریمه خودداری کرده باشد که این جرایم و همچنین جرایمی که بیش از 60 روز پرداخت نشده باشد؛ شامل دیرکرد می‌شود که البته این طرح فقط مربوط به جرایمی است که تا پایان 94 اتفاق افتاده باشد.

وی ادامه داد: از زمان ابلاغ دولت 2 هفته فرصت داریم که این طرح را اجرایی کنیم و مطمئنا در همین ماه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

سردار مهری با اشاره به اولویت‌های پلیس راهور در سال 95 اظهار کرد: ارتقا فرهنگ ترافیک به عنوان موضوع اصلی و اساسی برای پلیس راهور در سال 95 مطرح است و همین‌طور بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و تجهیزات الکترونیکی که تا حدودی تا سال 94 اجرایی شده و در سال 95 نیز بهره‌گیری بیشتری از وسایل ثبت تخلفات را در برنامه خود داریم.

وی افزود: پیگیری مدیریت سوانح ترافیکی از پیشنهادات نیروی انتظامی به ریاست جمهوری در سال 95 بوده است که ایشان این مسئله را به مسئولان ذی‌ربط دستور دادند و امیدواریم مدیریت سوانح ترافیکی در سال 95 به نقطه مطلوبی برسد، چرا که در حال حاضر 49 درصد تلفات رانندگی بعد از صحنه تصادف اتفاق می‌افتد و به همین دلیل به دولت این پیشنهاد را داده‌ایم و حتی لایحه پیشنهادی را به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی نیز ارسال کرده‌ایم و امیدواریم؛ این مسئله به جای خوبی برسد و شاهد کاهش جان باختگان حوادث ترافیکی درکشور باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: وجود 6 تا 7 درصد از آمار فوتی‌ها به دلیل حوادث ترافیکی در بین راه رسیدن به مراکز درمانی و بقیه نیز در مراحل پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی جان خود را از دست می‌دهند که امیدواریم با اجرای طرح مدیریت سوانح ترافیکی شاهد کاهش جان باختگان باشیم.

وی ادامه داد: بیشترین اعمال قانون در سال 95 برای سرعت غیرمجاز بوده که 20 درصد موارد را شامل می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های پلیس راهور برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بوده است که در اولویت پلیس در سراسر کشور است و کسانی که به هر دلیلی اقدام به این حرکات می‌کنند تحت عنوان حرکات نمایشی علاوه بر اعمال قانون در برخی استان‌ها مجوز توقیف خودرو به مدت طولانی نیز داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که دو تخلف همزمان حادثه‌ساز را داشته باشند پلیس 72 ساعت خودروی این افراد را متوقف می‌کنند و همزمان تست الکل نیز از این افراد گرفته می‌شود و اگر مثبت باشد برخوردهای قضایی انجام خواهد شد.

رییس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: پلیس از طریق خودروهایی که در اختیار دارد و همچنین با کمک بازرسان نامحدود متوجه تخلفات حادثه‌ساز می شود و در صورتی که گزارشی ارسال شود؛ در خصوص این افراد اعمال قانون خواهد شد.

سردار مهری با اشاره به اینکه پراید در ایام نوروز 23 درصد از تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده است گفت: تعاملات بین پلیس و خودروسازان داخلی به طور مستمر ادامه دارد و جلسات منظمی در این زمینه هر ساله داریم که همین پیگیری‌ها باعث نصب ترمز ضد قفل روی خودروها و همچنین کیسه هوا در خودروها شده است که برابر مقررات خودروها باید این دو ویژگی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد،‌ وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت و سازمان محیط زیست متولی ارایه گواهی استاندارد به خودروها هستند، گفت: تا این سازمان‌ها گواهی استاندارد صادر نکنند؛ پلیس هیچ خودرویی را شماره گذاری نمی‌کند بنابراین اگر تغییری لازم است از طریق این سازمان ها باید ایجاد شود.

سردار مهری تاکید کرد: نکته‌ای که قابل توجه است؛ ارتقای کیفیت استانداردها و ایجاد رقابت در بازار خودرو است که در ارتقای کیفیت خودروها تاثیر به سزایی دارد.

رییس پلیس راهور ناجا در خصوص نحوه نظارت بر معاینه فنی خودروها و همچنین برگه‌های معاینه فنی غیرمعتبر گفت: برابر قوانین و مقررات خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی معتبر باشند؛ جریمه خواهند شد و در سال گذشته حدود 9 درصد از خودروهایی که کنترل شدند؛ فاقد برگه معاینه فنی معتبر بودند.

وی ادامه داد: در سال 95 نیز تاکنون 8 درصد از خودروهایی که کنترل مدارک شده‌اند؛ فاقد معاینه فنی معتبر بوده‌اند که در این زمینه سامانه کنترل معاینه فنی با همکاری وزارت کشور،‌ پلیس راهور و سازمان محیط زیست راه اندازی شده که از طریق این سامانه پس از بررسی های فنی از طریق ارتباطات برخط پلیس خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی معتبر باشند؛ توسط دوربین‌ها ثبت شده و جریمه برای آنها اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه خودروهای زیر 5 سال در حال حاضر نیازی به برگه معاینه فنی ندارند گفت: پلیس با این مساله موافق نیست و امیدواریم این مساله در مجلس اصلاح شود و سالانه برای همه خودروها نظارت فنی صورت گیرد و برگه معاینه فنی صادر شود، چرا که هم از نظر ایمنی و هم از نظر زیست محیطی این مساله قابل توجه است.

سردار مهری ادامه داد: موضوع موتورسیکلت سواران یکی از موضوعات اصلی پلیس راهور برای طرح ها و دستورالعمل هاست که در این زمینه برخورد قانونی با متخلفانی که پلاک خودروی خود را مخدوش می کنند انجام می شود و این افراد باید بدانند که جرم مخدوش کردن پلاک جرم عمومی است و افرادی که مبادرت به این کار می کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند و علاوه بر اینکه جریمه خواهند شد برخورد قضایی نیز با آنها انجام می شود.

سردار مهری در پایان با اشاره به برنامه ویژه پلیس راهور برای موتورسیکلت سواران در سال 95 گفت: در سال 95 تولید موتورسیکلت های کاربراتوری در کشور را متوقف خواهد شد و از مهرماه با تصمیم دولت موتورسیکلت‌های برقی و با سرعت کمتر در کلان شهرها استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز