خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

قاچاق کالا به تهران "سازماندهی" شده/ تا قیمت‌ها آزاد نشود، مشکل قاچاق سوخت رفع نمی‌شود

استاندار تهران گفت: ‌ بخش عمده‌ای از قاچاق کالا از سایر استان‌ها به تهران سازماندهی شده است. چگونه می‌شود یخچال و تلویزیون قاچاق با این حجم به راحتی از تعداد زیادی استان گذشته و به تهران برسد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین هاشمی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز از سال‌های گذشته تاکنون مطرح بوده است، گفت: ‌قاچاق تهدیدکننده اصلی تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری درمورد مبارزه با قاچاق صریح و شفاف است، تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب حجت را برای همه تلاشگران عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام کرده است.

استاندار تهران افزود: ‌معتقدم اگر سه ارگان اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و اطلاعات ناجا به هم‌افزایی اطلاعات در بخش قاچاق برسند؛ بخش عمده‌ای از مشکلات شناسایی و کشف می‌شود.

هاشمی گفت: ‌قاچاق به اقتصاد کشور لطمه می‌زند و دولت را از اخذ حقوق قانونی خود محروم می‌کند.

وی با بیان اینکه آمار قاچاق گاهی ۲۵ و گاهی ۲۰ میلیارد دلار اعلام می‌شود، افزود: ‌حتی اگر کمتر از ۲۰ میلیارد دلار هم باشد رقم قابل توجهی است و باید ریشه کن شود.

استاندار تهران تصریح کرد: مبارزه با قاچاق نیازمند فرهنگ‌سازی است. برنامه جامع و قوانین موجود مسیر مقابله را مشخص می‌کند.

هاشمی بخش عمده‌ای از قاچاق کالا از سایر استان‌ها به تهران را سازماندهی شده دانست و گفت: چگونه می‌شود یخچال و تلویزیون قاچاق با این حجم به راحتی از تعداد زیادی استان گذشته و به تهران برسد؟

وی افزود: ‌هرچند اقدامات انجام شده تاکنون ورود کالاهای قاچاق با کامیون را به اندازه وانت کاهش داده اما اگر اراده قوی‌تری به کار برود این میزان قاچاق نیز به حداقل می‌رسد.

هاشمی تصریح کرد: ‌در حال حاضر فرصت مناسبی برای مبارزه با قاچاق در تهران فراهم است و اگر در این مسیر موفق شویم؛ استان تهران به عنوان پیشتاز الگوی کشوری می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه رفع قاچاق علاوه بر انجام منویات مقام معظم رهبری به تولید و اشتغال کشور کمک می‌کند، گفت: رفع قاچاق، اجرا شدن اقتصاد مقاومتی را به معنای تقویت تولید داخلی و رشد اقتصاد کشور محقق می‌کند.

وی پرهیز از ورود به حواشی را برای مسئولان مبارزه با قاچاق مهم دانست و افزود: ‌فضای جدید به وجود آمده برای اقدام است و اثرات منفی اقتصاد کشور را به دور از حاشیه رفع کنید.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: ‌موضوع قاچاق سوخت در تهران مطرح می‌شود و به نظر تا زمانی که قیمت‌ها آزاد نشود مشکل قاچاق سوخت رفع نمی‌شود.

استاندار تهران افزود: براساس اصل ۴۴ قانون اگر آزادسازی اقتصاد محقق شود با اقتصاد رقابتی و به دور از اقتصاد بسته، دولتی و شبه دولتی می‌توان به اهداف توسعه دست یافت.

کد خبر : ۳۷۰۱۹۳