خبرگزاری کار ایران

از سوی شهرداری چهاردانگه صورت گرفت؛

پلمب فروشگاه کارگران در منطقه محروم تهران

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۶۲۹

قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان گفت: ماموران شهرداری شب گذشته زمانی که کسی در فروشگاه حضور نداشته است، بلوک بتنی بزرگی جلوی در آن گذاشته‌اند و در حال حاضر مانع ورود کارگران به این فروشگاه شده‌اند.

محمد علی شریفی؛ قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از پلمپ فروشگاه امکان واقع در چهاردانگه خبر داد و گفت: ما در سال ۸۵ قطعه زمینی در منطقه چهار دانگه داشتیم که با توافق ضمنی مسئولان شهرداری و با وساطت وزارت کار، زمین را به صورت فروشگاه برای کارگران آن منطقه ایجاد کردیم.

قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان افزود: در سال ۸۶ در پروژه تعریض جاده ساوه شهردار منطقه با ما جلسه‌ای گذاشت و با این امر موافقت کرد که تقریبا ۵۰۰ متر ساختمان را عقب نشینی دهیم و در مقابل ۷۰۰ متر فروشگاه ایجاد کنیم و بعد برای این ۷۰۰ متر و سایر مستغلاتی که ما از قبل در این مکان داشتیم که شامل ۲ هزار متر انبار و... بود به ما پایان کار بدهند و ما نیز این کار را انجام دادیم.

شریفی اظهار کرد: بعد از عملیات عقب نشینی، ‌از طرف شهرداری با ما تماس گرفتند و در خواست کردند در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری حضور پیدا کنیم و با وجود اینکه کار غیرقانونی انجام نداده بودیم و هر کاری انجام شده بود با موافقت شهرداری بود، ولی مسئولان شهرداری گفتند؛ این کمیسیون تنها به منظور مستندسازی تشکیل می‌شود.

وی افزود:  مسئولان شهرداری اعلام می‌کردند کمیسیون ماده ۱۰۰ تنها به منظور مستندسازی تشکیل جلسه می‌دهد، بنابراین ما به رای کمیسیون اعتراض نکردیم و رای کمیسیون مبنی بر اینکه اتحادیه امکان مثلا ۲۵۰ میلیون تومان به شهرداری بدهکار است و زمین هم ۲۵۰ میلیون تومان ارزش دارد؛ صادر شد و به گفته مسئولان شهرداری پایاپای و مستندسازی شد.

قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان گفت: متاسفانه در ‌‌نهایت تعجب، شهرداری علی رغم گفته‌های خود پای این رای‌ها ایستادند و در حالی که ما مواقفت ضمنی با شهرداری داشتیم و حتی اجازه داده بود که ما جلوی آن تاسیسات موجود ۷۰۰ متر فروشگاه بسازیم؛ تمام توافقات را زیر پا گذاشت.

وی ادامه داد: چندین سال است که ما با شهرداری مذاکره می‌کنیم و بحث‌های خود را مطرح می‌کنیم، ولی همیشه تصمیم گیری را به جلسه با شهردار موکول می‌کنند و تاکنون ۴ شهردار عوض شده و به هیچ وجه به صحبت‌های ما توجهی نشده است.

وی افزود: در ‌‌نهایت ما به دیوان عدالت اداری شکایت و اعلام کرده‌ایم که همه عملیات‌های ما با هماهنگی شهرداری بوده است و دیوان را در جریان تهدیداتی که از سوی شهرداری مبنی بر خراب کردن بنای فروشگاه می‌شد؛ قرار دادیم و دیوان عدالت اداری در ‌‌نهایت دستور توقف داد.

قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان اظهار کرد: دیشب ساعت ۱۱ شب در حالی که کسی در  اتحادیه نبوده است، جلوی انبار قبلی ما با جرثقیل چند بلوک گذاشته‌اند و جلوی کار ما را گرفته‌اند.

وی افزود: راجع به همه صحبت‌هایی که می‌کنیم؛ مدارک ارائه خواهیم کرد که این مدارک شامل موافقت نامه شهرداری بوده که کتبا گرفته شده است و  همچنین جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰ که برای مستند سازی برگزار شده و جلسات با شهرداری که مدارک آن نیز موجود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز