خبرگزاری کار ایران

ثقفی به ایلنا خبر داد:

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه نهم تا 31 اردیبهشت/ ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی و هیئت امنایی رایگان است

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۰۱۶

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران از انتشار دفترچه راهنمای هدایت تحصیلی و ثبت‌نام دانش آموزان در پایه دهم خبر داد.

مسعود ثقفی؛ سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای هدایت تحصیلی گفت: با هدف فراهم کردن فرصت‌های عادلانه، تسهیل دسترسی و ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته‌های متنوع پایه دهم دفترچه راهنمایی را منتشر کرده که این دفترچه تمامی اطلاعات لازم برای آگاهی دانش‌آموزان و والدین آن‌ها جهت انتخاب شاخه و رشته تحصیلی و انتخاب مدرسه مناسب در چارچوب ضوابط و مقررات هدایت تحصیلی، وضعیت مدارس دولتی و هیئت‌امنایی موجود و محدوده جغرافیایی ثبت نام در هر یک از آن‌ها را ارائه کرده است

وی ادامه داد: مدیران مدارس دوره اول متوسطه در زمان مقرر با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به توجیه کامل دانش‌آموزان و خانواده‌ها براساس محتوای این دفترچه راهنما اقدام می‌کنند تا ثبت نام فارغ التحصیلان پایه نهم در تابستان امسال با زمان‌بندی مقرر و شرایط مطلوب انجام شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه خانواده‌ها قبل از مطالعه دفترچه راهنما نکات زیر را به خاطر داشته باشند، عنوان کرد: مفاد این دفترچه راهنما ویژه مدارس دولتی عادی و هیئت‌امنایی است و ثبت‌نام در مدارس خاص تابع ضوابط و مقررات ویژه است. ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی و هیئت امنایی رایگان است و پرداخت هرگونه هزینه در این مدارس مشروط به کلاس‌های فوق برنامه است که پس از شروع سال تحصیلی تعیین و ابلاغ می‌شود البته شرکت در این کلاس‌ها اختیاری است.

ثقفی ضمن تاکید بر اینکه در فرآیند انتخاب رشته تحصیلی علاوه بر استعداد دانش‌آموزان امکانات اجرایی آموزش و پرورش و اولویت‌های نیاز جامعه تاثیرگذار است، افزود: بنابراین چنانچه تعداد افراد واجد شرایط اولیه (سوابق تحصیلی و بررسی‌های مشاوره‌ای) بیش از امکانات و ظرفیت دبیرستان‌ها و هنرستان‌های دولتی و هیئت امنایی باشد، داوطلبان هر رشته براساس امتیاز کسب شده در هدایت تحصیلی انتخاب خواهند شود.

وی با بیان این مطلب که تعیین رشته دانش‌آموزان برای ورود به مدارس دولتی و هیئت امنایی سایر مناطق براساس حدنصاب امتیاز مقرر در منطقه مقصد انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه نهم برای ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی و هیئت امنایی باید تا ۳۱ اردیبهشت ۹۵ برگ تقاضای ثبت‌نام را از دفتر مدرسه محل تحصیل خود دریافت و پس از تکمیل به مدیر مدرسه تحویل دهند.

ثقفی افزود: چنانچه دانش‌آموزان به دلیل عدم ظرفیت موفق به ثبت‌نام در انتخاب اول خود نشوند باید براساس اولویت‌های بعدی خود که از سوی ستاد ثبت‌نام منطقه تعیین می‌شود اقدام کنند. رسیدگی به هرگونه درخواست یا اعتراض در امر انتخاب رشته تحصیلی و مدرسه محل ثبت‌نام در پایه دهم و عملکرد مدارس براساس مفاد این دفترچه راهنما توسط ستادهای ثبت‌نام منطقه انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز