خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با ایلنا:

هیات امنایی شدن؛ دستِ وزارت بهداشت را در بذل و بخششِ پرداخت‌ها بازمی‌گذارد

رییس سازمان نظام پرستاری؛ هیات امنایی اداره شدن ستاد مرکزی وزارت بهداشت را گریزگاه این وزارتخانه برای بذل و بخشش در پرداخت‌ها دانست.

محمدعلی آدابی؛ رییس سازمان نظام پرستاری درباره هیات امنایی اداره شدن ستاد مرکزی وزارت بهداشت به خبرنگار ایلنا گفت: این اقدام عملا دست اعضای هیات امنا را در پرداخت‌ها بازتر و وسیع‌تر می‌کند و آنها را تابع قوانین نظام پرداخت نمی‌داند.

وی گفت: به نظر می‌آید؛ این یک گریزگاهی است که وزارت بهداشت به این ترتیب تلاش می‌کند تا منابع کثیر مالی را که در اختیار دارد به هر شکل ممکن که می‌خواهد به هر شخص یا گروهی که عمدتا حوزه ستادی وزات بهداشت هستند؛ بذل و بخشش کند.

آدابی نکته مهم دیگر را بحث نقش حاکمیتی وزارت بهداشت در ارایه خدمات بهداشت و درمان به جامعه عنوان کرد و افزود: دولت‌ها موظف هستند که سلامت و درمان مردم جامعه را تامین کنند و از این جهت باید حداقل 80 درصد هزینه درمان مردم توسط بخش دولتی پرداخت شود که این موضوع با هیات امنایی اداره شدن ستاد مرکزی وزارت بهداشت همخوانی ندارد.

آدابی اظهار کرد: متاسفانه با رویکرد فعلی و با ایجاد انگیزه‌های مالی بی‌رویه‌ای که برای برخی پزشکان به وجود آمده؛ تمایل فزاینده برای این قشر ایجاد شده است که با را‌ه‌اندازی بخش‌های خصوصی عملا منابع بیشتری را به سمت جیب خود و به ضرر جامعه که توان پرداخت ندارند؛ روانه بکنند.

کد خبر : ۳۶۷۲۰۶