خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی پژوهشگاه خبر داد:

برگزاری همایش شعر ایران و کره جنوبی در پژوهشگاه میراث فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۴۴۵

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با مشارکت مؤسسۀ ترجمۀ ادبیات کرۀ جنوبی همایش شعر ایران و کره جنوبی را با حضور شاعرانی از این دو کشور برگزار می کند.

به گزارش ایلنا، داریوش ذوالفقاری عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر اجرایی همایش «شعر ایران و کره جنوبی گفت: کیم هوران، شین دلاجا، جانگ هو سانگ و جنگ ساگ نام، شاعرانی هستند که از کرۀ جنوبی در این مراسم به شعرخوانی می‌پردازند.

 او افزود: محمد علی بهمنی و فاطمۀ راکعی نیز از ایران در این مراسم تازه‌ترین سروده‌های خود را برای مخاطبین می‌خوانند.

 دبیر اجرایی همایش شعر ایران و کره جنوبی تصریح کرد: در این همایش که با بخش پرسش و پاسخ پایان می‌یابد، شاعران ایران و کره جنوبی به خواندن شعر‌های خود در باره موضوعات مهمی که همیشۀ تاریخ، ذهن و زبان بشر را به خود مشغول کرده است، می‌پردازند.

 ذوالفقاری گفت: زندگی، زیبایی‌های رنگارنگ و دردهای گوناگون آن، عشق به همۀ کائنات، مرگ و حیات پس از آن، مظاهر طبیعی، میراث فرهنگی، روابط پاک انسانی، جاودانگی، لطف و مهربانی، مضمون اشعار سروده شده را تشکیل می‌دهند.

 به گفته او، هم اندیشی و گفت‌و‌گو دربارۀ شعر و چیستی و چگونگی آن از دیگر بخش‌های این همایش است که هر کدام از شاعران شرکت کننده در مراسم، متنی را در این مورد می‌خواند؛ در این متون نظر خاص شاعران دربارۀ زندگی شاعرانه و حال و هوای آن مطرح می‌شود که در نوع خود شنیدنی است.

 وی در پایان تصریح کرد: همایش» شعر ایران و کره جنوبی ساعت ۱۶ «روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه » در سالن آمفی تئا‌تر پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود و حضور تمامی علاقه مندان در آن آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز