خبرگزاری کار ایران

رییس مرفوک راهور خبر داد:

وقوع 403 فقره تصادف فوتی در طرح نوروزی

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۲۹۸

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با جمع‌بندی آمار حوادث طرح نوروزی گفت: تصادفات فوتی در نوروز 5 درصد کاهش، جرحی 5 درصد افزایش و خسارتی 11 درصد کاهش یافت.

به گزارش ایلنا،‌ سرهنگ رحمانی گفت: برابر آخرین آمارها در طرح نوروزی امسال که از 25 اسفند آغاز و تا پایان روز 14 فروردین ادامه یافت، 403 فقره تصادف فوتی در کشور رخ داد که این میزان نسبت به نوروز سال قبل 5 درصد کاهش نشان می‌دهد همچنین کشته‌های سر صحنه این تصادفات نیز با کاهش 5 درصدی رو به رو هستند.

وی با اشاره به رخداد 6138 فقره تصادف جرحی در نوروز امسال گفت: این میزان در مقایسه با نوروز سال گذشته 5 درصد افزایش نشان می‌دهد این در حالیست که تعداد مجروحان این حوادث 2 درصد افزایش داشته است.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان این که تصادفات خسارتی در جاده‌های کشور در نوروز امسال 11 درصد کاهش یافت تاکید کرد: بدین ترتیب با کنترل‌های پلیس، شدت تصادفات در نوروز امسال کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که 49.2 درصد از تصادفات فوتی و جرحی در این مدت از شکل واژگونی بوده است گفت: عدم توجه به جلو با 32.5 درصد، سبقت غیرمجاز با 23.7 درصد، عدم رعایت سرعت مطمئنه با 22.4 درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 8 درصد مهمترین علل تصادفات نوروزی بوده‌اند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که 37.7 درصد تصادفات نوروزی در ساعات 18 تا 24 رخ داده است افزود: پس از آن بیشترین حوادث مربوط به ساعات 12 تا 18 بوده است.

وی به بیشترین تخلفات نوروزی اشاره کرد و گفت: حدود 20 درصد تخلفات ثبت شده مربوط به سرعت غیرمجاز با 20 درصد بوده است در عین حال عدم استفاده از کمربند سرنشینان جلو یا عقب و صحبت با تلفن همراه نیز با 20 درصد دیگر تخلفات شایع در نوروز بوده است.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تاکید کرد: 51.9 درصد تصادفات نوروز امسال تا 30 کیلومتری شهرها رخ داده و مابقی در خارج از این محدوده بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز