خبرگزاری کار ایران

معاونت توسعه وزارت صنعت‌ومعدن و تجارت:

اصناف و شرکت های صنعتی موظف‌اند به مناسب‌سازی معابر توجه کنند/ضرورت توجه به تمهیدات ویژه برای خودروهای معلولان

نماینده وزارت صنعت و معدن و تجارت به تشریح عملکرد این وزارتخانه درباره مناسب‌سازی اماکن و معابر پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد گوران با بیان اینکه وزارت‌صنعت عضو اصلی ستاد مناسب‌سازی بوده و قوانین و مصوبات خوبی در حال شکل‌گیری است، گفت: تمامی ما مبنا را بر فرهنگ‌سازی می‌گذاریم و مدعی هستیم کشورمان دارای تاریخ فرهنگی چند هزار ساله است این در حالی است که امروز پس از گذشت 36 سال مشکلات جانبازان هنوز حل نشده است.

وی تاکید بر اینکه ما در زمینه معلولان، مجروحان و ایثارگران قوانین خوبی داریم، ادامه داد: اما اراده‌ای که این قوانین را به اجرا درآورد وجود ندارد.

معاونت توسعه وزارت صنعت‌ومعدن و تجارت با اشاره به مناسب‌سازی معابر در حوزه ستادی و سازمان‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همچنین از آنجا که عموم اصناف با وزارت صنعت در تعامل هستند با حضور وزیر صنعت به اصناف ابلاغ کردیم که تمامی تشکل‌ها شرایط و بستر لازم را برای مناسب‌‌سازی فراهم کنند.

گوران با اشاره به مراجعات عدیده معلولان به شهرک‌های صنعتی گفت: به این شهرک‌ها ابلاغ شده که به مناسب‌سازی توجه کنند و نظارت ویژه‌ای بر آنها می‌شود.

قائم مقام معاونت توسعه وزارت صنعت با بیان اینکه در خصوص خودروسازی جلساتی با وزیر صنعت داشتیم، گفت: وی تاکید داشت که تمهیدات ویژه‌ای برای خودروهای معلولان در نظر گرفته شود .

وی ادامه داد: از آنجا که معلولان عموما از طبقات پایین جامعه هستند ضروری است سازمان‌های حمایتی با شرکت‌های خودروساز قرارداد منعقد کنند تا معلولان بتوانند از طریق یارانه اقدام به خرید خودرو کنند.

کد خبر : ۳۴۷۷۷۷