خبرگزاری کار ایران

عضو جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی:

راهنمای گردشگری به عنوان یک شغل در جامعه پذیرفته نشده‌است

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۷۲۳

عضو جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به اینکه راهنمای گردشگری به عنوان یک شغل در جامعه پذیرفته نشده‌است، گفت: این در حالی است که این شغل تخصصی از مشاغل قدیمی در دنیاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی رجبی در نشست خبری نهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر ایران گفت:  در کشور حدود ۷ هزار راهنمای گردشگری وجود دارد، اما همه این افراد فعال نیستند؛ زیرا راهنمای گردشگری به عنوان یک شغل در جامعه پذیرفته نشده است و معمولا به عنوان شغل دوم یا سوم افراد در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که این شغل تخصصی از مشاغل قدیمی در دنیاست که در کشور ما به آن توجه نشده است و در بسیاری از کشورهای دنیا مانند ترکیه به عنوان یک شغل ثابت با حقوق و مزایای مناسب شناخته می‌شود.

دبیر نهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم صنعت گردشگری صنعتی درآمدزاست که می‌تواند حتی بیش از نفت برای کشور ثروت ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه آژانس‌های مسافرتی و راهنمایان باید با هم همکاری داشته باشند اظهار کرد: راهنمایان گردشگری به حمایت سازمان میراث فرهنگی نیز نیاز دارند همانطور که راهنمایان همواره پوشاننده بسیاری از نقاط ضعف گردشگری همانند مشکلات رستوران‌ها و هتل‌ها در کشور ما هستند.

رجبی با اشاره به مشکلات گردشگری در ایران گفت: بیشتر گردشگران خارجی که به ایران می‌آیند بالای ۵۰ تا ۶۰ سال سن دارند بنابراین در بسیاری از موارد ما نیازمند به ویلچر و یا دستشویی‌های مناسب برای آن‌ها هستیم که متاسفانه نقص‌های زیادی در این حوزه‌هادیده می‌شود. ما توقع نداریم که همه این مشکلات یک شبه حل شود، اما این انتظار می‌رود که حل مشکلات راهنمایان به تدریج در دستور کار قرار بگیرد و این همایش نیز با هدف بیان مسائل و مشکلات گردشگران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود به این کار برای تازه‌کار‌ها دشوار است گفت: دولت و آژانس‌ها باید از کسانی که تازه می‌خواهند وارد این حوزه شوند حمایت کند.

رجبی با اشاره به برخی تورهای خارجی که از دانشجویان ایرانی خارج از کشور به عنوان راهنما استفاده می‌کنند٬ اظهار کرد: متاسفانه برخی تور‌ها برای کم کردن هزینه‌ها این اقدام را انجام می‌دهند که البته بیشتر شکایات ما از تورها نیز مربوط به همین موارد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز