خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد اعلام کرد:

کمک 190 میلیارد تومانی حامیان کمیته امداد به فرزندان موردحمایت

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۳۲۷

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: در شش ماهه نخست سال جاری میزان کمک حامیان کمیته امداد به فرزندان تحت حمایت خود 190 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا نوروزی جعفری در نشست خبری امروز معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد با تاکید بر اینکه یکی از حمایت‌های اجتماعی انجام شده در این نهاد تشکیل خانواده است گفت: سالانه 60 هزار جهیزیه پرداخت می‌کنیم و در خصوص ازدواج دختران در شرایط ازدواج ٬ ازدواج پسران تحت پوشش و ازدواج مجدد برخی مددجویان فعالیت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سهم مردم در کمک‌هزینه جهیزیه بالا رفته است٬ ادامه داد: در شش ماهه سال جاری بیش از 60 درصد خدمات کمیته امداد درا ین حوزه به کمک خیرین انجام شده است.

نوروزی با بیان اینکه متوسط سرانه جهیزیه 3 میلیون تومان به صورت بلاعوض بوده و تا سقف 5 میلیون تومان هم می‌توانیم وام معوض به مددجویان پرداخت کنیم اظهار کرد: در طرح اکرام برخی از حامیان ما تا 10 میلیون تومان به دختران تحت پوشش خود جهیزیه داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال قصد داریم که روزانه هزار جهیزیه ارائه دهیم که در مجموع 10 هزار جهیزیه را پوشش می‌دهد.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد با بیان اینکه سالانه بیش از 240 هزار نفر از افراد تحت پوشش وام قرض‌الحسنه پرداخت می کنیم٬ بیان کرد: در حال حاضر بیش از 50 هزار وام ثبت نام شده پشت نوبت داریم که متوسط هر کدام حدود یک میلیون و 300 هزار تومان است.

وی با اشاره به طرح اکرام و طرح محسنین گفت: متوسط سرانه پرداختی به کودکان مشمول طرح اکرام بیش از 100 هزار تومان است و در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر از 330 هزار نفر از محسنین تحت پوشش امداد حامی پیدا کرده‌اند و سرانه پرداختی به محسنین 40 هزار تومان است.

نوروزی با تاکید بر اینکه سالانه حدود 1400 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کنیم و در این خصوص از دولت کمک گرفته‌ایم گفت: مددجویان ما برای دریافت انشعابات آب، برق، گاز و... از معافیت برخوردارند و در سال 93، 85هزار نفر از افراد تحت پوشش از این معافیت‌ها استفاده کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته حامیان کمیته امداد 340 میلیارد تومان به فرزندان خود کمک کرده‌اند و در شش ماهه نخست سال جاری این میزان 190 میلیارد تومان بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری این رقم را به 400 میلیارد تومان برسانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز