خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان‌قضائی نیروهای‌مسلح مطرح کرد:

باید در روش‌های خدمت‌سربازی تجدیدنظر شود/ بازداشت سربازان‌فراری قانون سراسری است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از دستگیری سربازان‌فراری در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع بررسی علل نوین زمینه‌ساز جرم فرار از خدمت و راه‌های پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد کاظم بهرامی در حاشیه این مجمع در جمع خبرنگاران گفت: ما دنبال افزایش عزت‌نفس سربازان وظیفه هستیم. دنبال راه‌هایی برای اهمیت‌دادن نیروهای مسلح در درجه نخست و همچنین جوانان به سربازی هستیم.

وی ادامه داد: نوع رفتار با سرباز وظیفه باید به گونه‌ای باشد که نیروهای‌مسلح را به این هدف نزدیک‌تر کند. خدمت سربازی از نگاه ما مقدس است اما معتقدیم باید در شیوه‌ها و روش‌های مرتبط با خدمت‌سربازی تجدیدنظر شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی درباره بازداشت سربازان‌فراری در برخی استان‌ها گفت: دستگیری سربازان فراری مربوط به دیروز و امروز نیست. این قانون سراسری است که در همه کشورها رایج بوده است.

بهرامی همچنین متذکر شد: نوع برخورد با سرباز از ناحیه فرماندهان می‌تواند در افزایش عزت‌نفس سربازان مؤثر باشد. باید روی رفتار و اخلاق در ایران چه در سطح نیروهای‌مسلح، انتظامی یا مردم کار شود.

وی در پایان تاکید کرد: گزارش‌های گسترده‌‌ای ماهانه یا سالانه درباره ضرب و جرح مخابره می‌شود که باید واکاوی کرد چرا این همه تهدید و توهین در شهرها و استان‌ها انجام می‌شود که حتی این جرائم به قتل و آسیب‌های جسمی فراوان منتهی شده است.

کد خبر : ۳۴۲۰۹۳