خبرگزاری کار ایران

مرگ خاموش جوان ۱۷ ساله در مغازه خشکشویی

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۸۸۸

رعایت نکردن اصول ایمنی و استفاده از بخاری بدون دودکش در یک خشکشویی مرگ خاموش پسر ۱۷ ساله را در خیابان سهروردی رقم زد.

به گزارش ایلنا، در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر ابراز نگرانی و احتمال بروز رخداد ناگوار برای پسر ۱۷ ساله‌ای که در مغازه خشکشویی مشغول استراحت بود، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۸: ۲۵ امروز آتش نشانان ایستگاه ۵۳ و گروه نجات ۱۳ را به خیابان سهروردی، خیابان ابن یمین اعزام کرد.

محسن عزیزآبادی فرمانده گروه نجات ۱۳ در این باره گفت: با حضور آتش‌نشانان به محل حادثه یک مغازه خشکشویی به وسعت ۱۲متر دیده می‌شد که طبق گفته فروشندگان مغازه‌های اطراف یک جوان ۱۷ ساله که کارگر شهرستانی این مغازه بود ساعت ۶ صبح وارد مغازه شده و هنوز از وی خبری نبود.

وی افزود: از این رو آتش نشانان با ابزار ویژه نجات اقدام به باز کردن درکرکره‌ای مغازه کرده و واردآن شدند که با جسم بیهوش و بی‌رمق کارگر جوان به نام جواد-ر روبرو شدند.

عزیزآبادی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های اولیه معلوم شد استفاده از بخاری بدون دودکش و با شعله زیاد و همچنین بسته بودن درب و پنجره و هر گونه منافذ دیگر موجب انتشار گاز مونواکسید کربن و انتشار گازهای خطرناک دیگر -با توجه به قرار داشتن ظرفی از ماده شیمیایی که برای شست ‌و شوی البسه در این مغازه خشکشویی نگهداری می‌شد- شده بود.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور عوامل اورژانس و تائید مرگ این پسر جوان، آتش نشانان پس از ایمن سازی‌های اولیه و ارائه تذکرات ایمنی لازم به مالک به ماموریت خود پایان دادند.

کار‌شناسان سازمان آتش نشانی به شهروندان توصیه می‌کنند: استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در فضاهای کوچک و بستن در و پنجره‌ها موجب انتشار گاز مونواکسید کربن و مرگ خاموش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز