خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد:

۲۰ هزار تومان جریمه برای خودروهای فاقد برگه معاینه فنی / ورود بیش از ۱ میلیون وسیله نقلیه به چرخه ترافیک

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۹۹۱

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: طی ۸ ماه گذشته برابر آمار پزشکی قانونی امسال نسبت به سال گذشته ۳۳۱ نفر کاهش کشته داشته‌ایم.

به گزارش ایلنا، سردار «تقی مهری» در نشست خبری امروز با اشاره به طرح زمستانه که از ماه گذشته آغاز شده و تا ۲۳ اسفند ماه ادامه دارد گفت: این طرح با هماهنگی تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به ویژه در گردنه‌های برف گیر کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه امسال در تمامی نقاط کشور به ویژه در استان‌های غربی و شمال غرب، سال پربارشی داشتیم ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مشکل اساسی در اجرای طرح زمستانه نداشته‌ایم ضمن اینکه با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها، موردی از مسافران در راه مانده به ما گزارش نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: این در حالی است که در زمان بارش برف و باران جاده‌های روستایی شرایط متفاوت تری دارند که امیدواریم با هماهنگی لازم در راستای اجرای طرح زمستانه مشکلات این مناطق نیز رفع شود.

سردار مهری کنترل تصادفات، برخورد با متخلفان در سطح جاده و شهر‌ها را یکی از وظایف اصلی پلیس عنوان کرد، گفت: طی ۸ ماه گذشته برابر آمار رسیده از پزشکی قانونی 2.7درصد نسبت به سال گذشته کاهش کشته داشته‌ایم که این رقم ۳۳۱ نفر است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که اقدامات ویژه‌ای برای ۵۰ درصد کشته شده‌ها در صحنه، پیش بیمارستانی و بیمارستانی داشته باشیم؛ تعداد ۱۱۸۶۷ نفر کشته طی ۸ ماه رقم بالایی است.

سردار مهری سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و... باعث تصادفات و واژگونی خودرو‌ها در جاده‌های بین شهری بیان داشت و گفت: نیاز است رانندگان به این موضوعات توجه خاص داشته باشند تا شاهد کاهش مرگ و میر باشیم.

توقیف ۲ میلیون خودروی فاقد برگه معاینه فنی

وی به یکی دیگر از اقدامات پلیس راهور اشاره کرد و افزود: برخورد با خودروهای دودزا و فاقد برگه معاینه فنی یکی دیگر از مأموریت‌های اصلی است؛ طی ۹ ماه حدود ۲۳ میلیون خودرو را متوقف کرده‌ایم که از این تعداد حدود بیش از ۲ میلیون خودرو فاقد برگه معاینه فنی و یا دودزا بوده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹ درصد خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی بوده‌اند توقیف شده است.

وی ادامه داد: برابر مقررات پلیس با خودروهای که دودزا هستند قطعا برخورد می‌کند در ابتدا خودروهای دودزا جریمه و فک پلاک می‌شوند و سپس به تعمیرگاه برای رفع نقص خودروی خود اعزام می‌شوند.

سردار مهری در خصوص جریمه خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی هستند تصریح کرد: در سطح کلان شهر‌ها مقرر شده که خودروهای فاقد برگه معاینه فنی ۲۰ هزار تومان جریمه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز