خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت‌ بدنی آموزش و پرورش مطرح کرد:

هشدار به خانواده‌ها در خصوص پدیده چاقی دانش‌آموزان

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ، از استقبال دانش آموزان از فعالیت های فوق برنامه‌ای ورزشی ، المپیادهای درون مدرسه ای ، نرمش صبحگاهی و حیاط پویا خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی در برنامه پیشخوان خبر شبکه خبر با هشدار به خانواده‌ها در خصوص پدیده چاقی دانش‌آموزان اظهارکرد: فعالیت‌های حرکتی مختلفی برای مقابله با پدیده چاقی در مدارس همچون، المپیادهای درون مدرسه‌ای، نرمش صبحگاهی، کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای و حیاط پویا پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید برشعار «به مدرسه بازگردیم»، تصریح کرد: جمعیت هدف این شعار دانش آموزان سراسر کشور هستند لذا فعالیت دانش آموزان را به حیاط مدرسه معطوف کردیم.

حمیدی با تاکید بر اینکه مدارس جدید الاحداث باید سالنی برای انجام فعالیت ورزشی در نظر بگیرند، افزود: در کنار درس تربیت بدنی فعالیت فوق برنامه را طوری افزایش داده‌ایم که دانش آموزان ۳ ساعت در هفته فعالیت ورزشی به عنوان فعالیت فوق برنامه داشته باشند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش به اضافه شدن ساعات تربیت بدنی مدارس اشاره کرد و افزود: اضافه شدن ساعت ورزش دانش آموزان منوط به کاهش ساعات دروس دیگر نیست در سوم متوسطه ودوره پیش دانشگاهی دو ساعت برای فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در هفته تصویب شد اما می‌توانیم فعالیت فوق برنامه را برگزار کنیم که جامعه هدف وسیعی را در بر می‌گیرد.

حمیدی درباره استقبال دانش آموزان از طرح فوق برنامه تربیت بدنی افزود: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای سال گذشته حضورداشتند و امسال جمعیت هدف به ۴ میلیون دانش آموز حواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای طرح حیاط پویا درمدارس گفت: با اجرای طرح پویا در حیاط مدرسه، دانش آموزان به انجام فعالیت‌های ورزشی ترغیب می‌شوند.

 معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز ۳۳ هزارمعلم تربیت بدنی با مدارک کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دانشجوی دکتری در مدارس سراسر کشور آموزش فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان را برعهده دارند.

حمیدی درباره نرمش صبحگاهی در مدارس گفت: ۷۰ درصد مدارس از طرح نرمش صبحگاهی استقبال کرده‌اند و در این طرح دانش آموزان به مدت ۵ تا ۷ دقیقه در روز ورزش صبحگاهی انجام خواهند داد.

کد خبر : ۳۲۹۴۸۴