خبرگزاری کار ایران

جزئیات ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد تشریح شد

رئیس مرکز سنجش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی علوی فاضل در نشست خبری در تشریح جزئیات ثبت نام در مقاطع ارشد و دکتری با بیان اینکه ثبت‌نام کارشناسی ارشد (با آزمون و بدون آزمون) و دکترا از 16 آذرماه آغاز شده است خاطر نشان کرد: فرصت ثبت نام تا پایان وقت اداری 9 دی ماه ادامه دارد. همچنین دوره آزمون دکترای تخصصی (آموزشی پژوهشی) ویژه فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و همچنین دوره دکتری پژوهش محور، و همچنین برگزاری آزمون اختصاصی دکتری تخصصی ویژه واحدها و پردیس‌های بین‌الملل برای داوطلبان قابل انتخاب است.

وی ادامه داد: آزمون دکترای تخصصی (آموزشی وپژوهشی با و بدون آزمون) در 293 رشته تحصیلی در 154 واحد دانشگاه انجام می شود و آزمون اختصاصی دکترای ویژه واحدهای بین‌الملل و برون مرزی در 32 رشته محل در 9 واحد دانشگاهی بین‌الملل و خارج از کشور صورت خواهد پذیرفت. این آزمون جدا از آزمون دکترا خواهد بود و در 18 دی ماه در داخل کشور به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

علوی‌فاضل افزود: همچنین ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد(بدون آزمون) ویژه ممتازان و آزمون اختصاصی ارشد ویژه واحدهای بین‌الملل از 16 آذر آغاز شده و تا 9 دیماه ادامه خواهد داشت. مقطع کارشناسی ارشد (باآزمون و بدون آزمون) در 541 رشته و 264 واحد دانشگاهی پذیرش خواهد داشت و آزمون اختصاصی ارشد واحدهای بین‌الملل در 66 رشته در 9 واحد پذیرش دانشجو خواهد داشت. زمان برگزاری آزمون دکترای تخصصی دانشگاه آزاد در 9 بهمن ماه و آزمون ارشد نیز در 6، 7 و 8 خردادماه برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که تعداد حوزه‌های انتخابیه ارشد و دکترا امسال افزایش داشته است گفت: سال گذشته 31 حوزه انتخابیه در مقطع ارشد و 20حوزه در مقطع دکترا داشتیم اما امسال دکترا تخصصی در 57 حوزه و ارشد در 63 حوزه برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۸۶۸۱