خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون اجتماعی صورت گرفت؛

بررسی رفع ایرادات شورای‌نگهبان به طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس

سخنگوی کمیسیون‌اجتماعی مجلس درتشریح جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان ارجاعی از شورای‌نگهبان و لایحه دائمی‌شدن احکام مندرج درقوانین بالادستی مورد بررسی قرارگرفت.

به گزارش ایلنا، عباس قائد رحمت  در تشریح جلسه امروز  کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این جلسه طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که پیش‌تر در مجلس تصویب شده و مورد ایراد شورای‌نگهبان قرار گرفته بود مورد بررسی قرار گرفت، بنابراین پس از بررسی و بحث‌های بسیار در این جلسه مقرر شد راهکاری پیدا شود که مجدد مورد ایراد شورای‌نگهبان قرار نگیرد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی به خانه‌ملت افزود: کمیته‌ای تخصصی برای رفع اشکالات وارده به این طرح از سوی شورای‌نگهبان تشکیل شد، همچنین در این راستا پیشنهادهای جدیدی در صحن کمیسیون‌اجتماعی مطرح می‌شود تا پس از طرح در صحن علنی مجلس به شورای‌نگهبان ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: دولت لایحه‌ای را به مجلس درخصوص دائمی‌شدن احکام مندرج در قوانین بالادستی یعنی قوانین برنامه 5 ساله ارسال کرده، بنابراین در جلسه امروز این قوانین مورد بحث و برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون‌های دیگر مجلس نیز ارجاع شد تا همه کمیسیون‌ها مواد مربوط به خود در این لایحه را بررسی کنند.

کد خبر : ۳۲۷۷۹۶