خبرگزاری کار ایران

جزئیات حضور رئیس جمهور در دانشگاه شریف؛

اختصاص نیمی از مراسم ۱۶ آذر به گفتگوی رئیس جمهور و دانشجویان/۹۰ درصد شرکت‌کنندگان دانشجو هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید براینکه به دلیل محدودیت‌های مختلف ناچار به ارائه کارت شرکت در مراسم 16 آذر به دانشجویان هستیم، گفت: از دانشجویانی که کارت حضور در این مراسم را ندارند، خواهش می‌کنیم که مراسم را از طریق رسانه‌ها تعقیب کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ضیا هاشمی (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم) در نشست خبری با تاکید براینکه در مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه شریف نیمی از زمان مراسم به گفتگوی رئیس جمهور و دانشجویان اختصاص خواهد داشت، گفت: دانشگاه شریف دارای سالن مناسبی است وپذیرای جمعیت بالای هزار نفر است. دانشجویان می‌توانند؛ در سالن‌های اطراف از طریق صوت و تصویر سخنرانی رئیس جمهور را بشنوند. همچنین بخشی از این مراسم از صدا و سیما پخش خواهد شد.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه از تعداد کل شرکت‌کنندگان چه تعداد دانشجو هستند، گفت: در مجموع هزار و ۲۵۰ نفر در این مراسم حضور دارند که از این تعداد ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف هستند و تعداد دیگری از دانشجویان برتر در حوزه های مختلف از دانشگاه‌‌ها به این مراسم دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این مراسم از وزرای بهداشت و علوم نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاه، اعضای شورای انقلاب فرهنگی و جهاد دانشگاهی دعوت شده‌اند و در مجموع ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان دانشجو و تنها ده درصد از مسئولان هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید براینکه به دلیل محدودیت‌های مختلف ناچار به ارائه کارت شرکت در مراسم به دانشجویان هستیم، گفت: از دانشجویانی که کارت حضور در این مراسم را ندارند خواهش می‌کنیم که مراسم را از طریق رسانه‌ها تعقیب کنند؛ همچنین باید بر این نکته تاکید شود؛ به کسانی که کارت دعوت داده می‌شود هیچ جهت‌گیری خاصی مدنظر نیست.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اردوهای مختلف دانشجویی گفت: قبلا هم این مسئله را مطرح کردم که اردوهای مختلط توسط مدیریت دانشگاه‌ها برگزار نشده و خود دانشجویان به انجام این کار اقدام کرده‌اند، البته اردوهای علمی از آیین‌نامه اردو‌ها مستثنی هستند و دانشگاه‌ها می‌توانند با رعایت ضوابط نسبت به برگزاری این اردو‌ها اقدام کنند. البته این سفر‌ها باید با حضور استاد وتایید شورای آموزش صورت گیرد با این وجود به دانشگاه‌ها توصیه می‌کنیم که تا حد امکان این اردو‌ها به صورت جداگانه برگزار شود.

کد خبر : ۳۲۷۴۰۳