خبرگزاری کار ایران

شروع فصل دوم کاوش باستان‌شناسی در محدوده سد داریان

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۴۳۷

دومین برنامه کاوش باستان‌شناسی در مکان‌های پارینه‌سنگی محدوده سد و نیروگاه داریان در منطقه اورامان، به سرپرستی فریدون بیگلری، مسئول بخش پارینه سنگی موزه ملی ایران، آغاز شد.

به گزارش ایلنا، این کاوش باستان‌شناسی ادامه مرحله نخست کاوش نجات‌بخشی محوطه‌های فرهنگی ـ تاریخی محدوده سد و نیروگاه داریان در منطقه اورامان است.

در اولین مرحله کاوش آثاری از معماری سنگچین همراه با پراکندگی سفال یافت شده که لایه سطحی آن دارای آثاری از دوره اسلامی است. علاوه بر کاوش در این محوطه مکان‌های دیگری با آثار دوره‌های پارینه‌سنگی جدید و فراپارینه‌سنگی با قدمت بین ۱۲ تا ۴۰ هزار سال پیش و مکان‌های مربوط به دوره‌های متأخر در چند ماه گذشته شناسایی شده بود و به تازگی عملیات کاوش‌های جدید توسط تیم باستان‌شناسی به سرپرستی کار‌شناسی از موزه ملی ایران شروع شده است.

در این کاوش امیر ساعد موچشی، سونیا شیدرنگ، طاهر (سیامک) قسیمی نیز در کنار فریدون بیگلری حضور دارند

بیگلری تصریح کرد: اورامان دارای جایگاه فرهنگی مهمی در غرب کشور است که برای شناخت آن ضرورت دارد کاوش‌های باستان‌شناسی متناوب صورت گیرد تا بتوان با دستیابی به اشیاء مکشوفه قدمت و تمدن آن منطقه را برآورد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز