خبرگزاری کار ایران

نجار مطرح کرد:

بررسی لایحه بیمه همگانی حوادث در مجلس/ گسترش صنعت بیمه، هزینه دولت را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۰۴۹

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه اگر صنعت بیمه به کمک مردم نیاید قطعا در آینده با مشکل رو به رو خواهیم شد، گفت:‌ اگر صنعت بیمه تسری یابد تولیدکنندگان بخش کشاورزی دیگر نگران نخواهند بود و ما در بخش امنیت غذایی هم شرایط خوبی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور  در سومین کنفرانس سازمان مدیریت بحران با اشاره به زلزله 12 ثانیه‌ای در بم گفت: نتیجه این زلزله 34 هزار کشته و 19 هزار مجروح بود و قریب به 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای بازسازی و ساخت این شهر هزینه شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب سه بار از بم بازدید داشتند که واقعا این دیدار موجب تسکین آلام مردم بود.

نجار با تاکید بر اینکه بی‌تردید بیمه و گسترش آن امروز در حوادث مختلف به خوبی احساس می‌شود، گفت: برهمین اساس در ماده 10 قوانین مالی دولت نقشه راه در این زمینه مشخص شده و راه را برای گسترش بیمه‌ها هموارتر کرده است؛ البته بعد از این مرحله اجرای درست طرح‌ها توسط مجریان نیز از الزامات پیشرفت در حوزه بیمه‌ها قلمداد می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز بخش اعظم خانه‌هایی که توسط بنیاد مسکن ساخته شده است بیمه شده‌اند همچنین اموال غیرمنقول دولت البته تا سقف 20 درصد بیمه شده‌اند که کار بسیار ارزشمندی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه شاید امروز لایحه بیمه همگانی حوادث در مجلس مطرح شود اظهار داشت: موضوع اساسی بیمه و گسترش ‌آن در زمان حوادث به خوبی معنا می‌یابد.

نجار اضافه کرد: در یک سرمازدگی چند ساعته در تویسرکان بیش از 150 میلیارد تومان خسارت وارد شده بود که و مردم به دلیل این شرایط مستاصل شده بودند.

وی با بیان این مطلب که اگر صنعت بیمه به کمک مردم نیاید قطعا در آینده با مشکل رو به رو خواهیم شد گفت:‌ اگر صنعت بیمه تسری یابد تولیدکنندگان بخش کشاورزی دیگر نگران نخواهند بود و ما در بخش امنیت غذایی هم شرایط خوبی خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه توسعه بیمه یعنی کاهش هزینه دولت و رضایت‌مندی بیشتر مردم، گفت: باید به حوادث واقع‌بینانه نگاه شود و باید به این نکته توجه داشت که هزینه‌هایی که امروز برای خسارات می‌پردازیم نسبت به هزینه پیش‌بینی بسیار ناچیز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز