خبرگزاری کار ایران

فتاح:

وجود کمیته امداد در شان نظام جمهوری اسلامی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۰۴۳

رییس کمیته امداد گفت: اگر امروز شاهد یک کمیته امداد با این جمعیت تحت پوشش هستیم که البته در شان نظام جمهوری اسلامی ایران هم نیست، به خاطر ضعف بیمه‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز فتاح (رئیس کمیته امداد امام خمینی) در سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران که امروز برگزار شد، اظهار داشت: امروز با دخل و تصرف انسان در زمین حوادث بیشتری رخ می‌دهد و باید برای آینده نیز منتظر حوادث طبیعی بیشتری باشیم. نفت و گازی که امروز از دل زمین استخراج می‌کنیم زمینه را برای لغزش زمین ایجاد می‌کند و با از بین بردن جنگل‌ها و آب شدن یخ‌ها در قطب دورنمای بسیار بدتری را برای انسان آینده ترسیم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی ما برای بعد از وقوع زلزله در شرایط خوبی قرار دارد افزود: کشور ما از دیرباز تاکنون حادثه خیز و زلزله خیز بوده و باید یک دورنمای تاسف‌انگیزی را باید متصور شویم. سیلی که اخیرا در ایلام شاهد بودیم نشان داد دولت پای کار است و آمادگی کشور ما نسبت به دنیا در وقوع چنین حوادثی بیشتر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ادامه داد:  در سفرهایی که داشتم شاهد بودم که بم‌، خرمشهر، رودبار و منجیل  بعد از حوادثی که در آنها رخ داده بود ساخته شده است و این روند می‌تواند تقویت شود.

فتاح با بیان این مطلب که ابتدای امسال همه جامعه تحت پوشش کمیته امداد (یک میلیون و 800 هزار خانوار) را تحت پوشش بیمه حوادث قرار داده‌ایم گفت: در حال حاضر فکر خانواده‌ها آسوده‌تر شده است.

وی اضافه کرد:‌اگر امروز شاهد یک کمیته امداد با این جمعیت تحت پوشش هستیم که البته در شان نظام جمهوری اسلامی ایران هم نیست، به خاطر ضعف بیمه‌هاست؛ اگر بیمه اجتماعی را تسری دهیم افراد تحت پوشش ما کمتر خواهند شد چرا که این افراد از سر ناچاری عضو کمیته امداد می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه بحران‌هایی که امروز اتفاق می‌افتد برای کمیته امداد مشتری‌ساز است افزود: کمیته امداد  هنوز درگیر ایتام خانواده‌هایی است که در حادثه بم جان خود را از دست داده‌اند و باید به این نکته توجه داشت که مهمتر از وقوع یک حادثه صنعت بیمه‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز