خبرگزاری کار ایران

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

پیگیری تخریب ۴ خانه تاریخی در منطقه ۱۲ تهران/ جلسات طرح انضباط شهری بدون حضور میراث فرهنگی برگزار می‌شود

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اینکه این اداره کل در جلسات طرح انضباط شهری حضور ندارد، اظهار کرد: به همین علت اطلاع چندانی از این طرح نداریم.

وجیهه قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با آخرین وضعیت اجرای طرح انضباط شهری در بافت تاریخی منطقه ۱۲ تهران گفت: پیرو اخبار اعلام شده شده مبنی بر اینکه ۴ خانه تاریخی در آن منطقه تخریب شده است، نامه‌ای را به شهرداری منطقه ۱۲ فرستادیم، زیرا مستنداتی نداشتیم که کدام یک از خانه‌ها و در چه زمانی تخریب شده‌اند و چه شرایطی داشته‌اند.

وی ادامه داد: شهردار منطقه ۱۲ نیز پاسخ ما را داد که هیچ تخریبی صورت نگرفته است و درصورت وجود لزومی برای تخریب، قطعا از اداره کل میراث فرهنگی برای این موضوع استعلام خواهد شد. ما هم به استناد این نامه گفتیم که هیچ تخریبی صورت نگرفته است.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه در ارتباط با طرح انضباط شهری واقعا یک مشکل وجود دارد که آن هم عدم دعوت از اداره کل میراث فرهنگی در جلسات آن است، اظهار کرد: به همین علت ما هم اطلاع چندانی از آن نداریم و دریافت‌های ما به استناد اخباری است که می‌شنویم و صورت جلسه‌ها را نیز ما از طریق خبرنگاران دریافت می‌کنیم.

قاسمی افزود: به هر حال ما یک محدوده و بافت تاریخی داریم که حفظ این بافت برای ما بسیار اهمیت دارد، شاید اظهار کنیم که این همه ساخت‌وساز در شهر رخ می‌دهد، چرا در این منطقه ساخت و سازی نباشد یا آنکه شاید فردی علاقه داشته باشد که معبر خانه‌اش پهن باشد، اما اگر این اتفاقات بیفتد؛ هویت فرهنگی بافت تاریخی از بین می‌رود، بنابراین ما ضوابط خاصی برای این منطقه در نظر گرفته‌ایم و شهرداری نیز موظف است؛ برای تک‌تک این ضوابط از میراث فرهنگی استعلام کند، در غیر این صورت تخلف رخ داده است و تاکنون نیز شهرداری در ارتباط با طرح انضباط شهری استعلام از ما نگرفته است.

کد خبر : ۳۱۹۰۷۵