خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛

توسعه رشته‌های جدید براساس نیازهای کشور

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۰۳۴

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: توسعه رشته‌های جدید براساس نیازهای کشور یکی از ملاک های واسپاری ماموریت های مناطق آمایشی بوده است.

به گزارش ایلنا، محمد باقر لاریجانی در نشست دبیران هیأت های ممتحنه و ارزشیابی علوم پایه که هفته گذشته برگزار شد به  مطالعه انجام شده در معاونت آموزشی درخصوص توسعه رشته های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت:با بهره گیری از تجربیات سایر کشورها حیطه های دانشی مختلفی براساس این دو مطالعه استخراج شده که باید به رشته های موجود در این حیطه ها توجه شود.

وی افزود: براساس این  مطالعه رشته ها در گروه های مختلف دسته بندی شده که می توان در مجموع به حیطه های حاکمیت و نظام سلامت، بهداشت و پیشگیری، تشخیص و درمان،‌ علوم پایه سلامت و فناوری اشاره نمود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: در مجموع حدود 300 رشته از این  مطالعه استخراج شده که می تواند با برنامه ریزی مناسب در قالب تحصیلات تکمیلی برطرف کننده نیازهای کشور باشد.

لاریجانی گفت: نقشه رشته های علوم پزشکی کشور تهیه شده و هدف از این مطالعات توسعه عدالت محور رشته ها باتوجه به نیازها و ظرفیت های استان های کشور و در راستای دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان می باشد.

 وی همچنین به راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: به زودی دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی به صورت مجازی برای کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه ماموریت های مناطق آمایشی باتوجه به یافته های این دو مطالعه و نظرات دانشگاهها واسپاری شده، ابراز امیدواری کرد :طی چند ماه آینده با اجرای بسته های تحول و نوآوری در دانشگاههای علوم پزشکی، شاهد اعتلای آموزش علوم پزشکی کشور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز