خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

عدم حفاظت از رود دره‌ها تجارب تلخی را رقم زده است

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۱۵۶

عضو شورای شهر تهران گفت: آزادسازی رودخانه به معنای آزادسازی ساخت و ساز نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اقبال شاکری در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه یکی از حوزه‌های مظلوم در مدیریت شهری بخش رود دره‌ها است، گفت: ما در گذشته تجارب تلخی به دلیل عدم حفاظت از رود دره‌ها داشته‌ایم.

وی ادامه داد: تهران را در میان ۵ رود دره مشاهده می‌کنیم که راهبرد توسعه آن‌ها آزادسازی بستر و حریم، پیشگیری از ساخت و ساز و تسریع در تعیین حریم آن‌ها است.

شاکری با اشاره به ماده ۶۰ برنامه پنج‌ساله عنوان کرد: این ماده شهرداری را موظف کرده تا طی ۱۸ ماه احیای رودخانه‌های کن، وردآورد، فرحزاد، دربند و... را در اولویت قرار دهد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه در تبصره ۴۹ بودجه سال ۹۴ مقرر شده که هرگونه ساخت و ساز در حریم‌ این ۵ رودخانه باید مطابق برنامه جامع احیا و ساماندهی رودخانه‌ها و قنوات شهر تهران باشد، از ساخت وساز پهنه تورجی در دره فرحزاد انتقاد کرد.

شاکری شفاف نبودن ضوابط کاربری و ضوابط ساخت وساز در حریم رود دره‌ها را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: در روزنامه همشهری اطلاعیه‌ای را مشاهده کردم که طی آن تعاونی مسکن اعلام کرده بود که قصد دارد صدهزار متر مربع زمین را در حاشیه رودخانه دارآباد به فروش برساند و در اطلاعیه ذکر شده بود که حد شرقی این زمین حریم رودخانه است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه این زمین دارای مجوز تجاری، ورزشی، درمانی و مسکونی است خطاب به شهرداری تصریح کرد: آزادسازی رودخانه به معنای آزادسازی ساخت وساز نبوده، بلکه آزادسازی برای پهنه تعریف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز