خبرگزاری کار ایران

مسجد جامعی:

شهرداری تهران درباره محله هرندی گزارش عملکرد ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۱۲۷

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران پس از هشت سال باید در باره محله هرندی گزارش عملکرد ارائه دهد نه این که تازه بگوید؛ می‌خواهیم چه کار کنیم.

به گزارش ایلنا، احمدمسجد جامعی از شهردار تهران خواست در اجرای طرح محله هرندی به طرح جامع بازار تهران، ویژگی‌های هویتی و تاریخی این منطقه و نیز ضرورت استفاده از مشارکت شهروندان در اجرای این طرح توجه کند. او در جریان ارایه طرح محله هرندی و بازار تهران در شورا چهار نکته کلیدی را مطرح کرد.

همزمان با ارایه طرح شهرداری تهران برای منطقه ۱۲ و محله هرندی که از آن با عنوان طرح انضباط شهری نام برده می‌شود، احمد مسجد جامعی، عضو شورا با طرح چهار نکته از شهردار تهران خواست در اجرای این طرح به ملاحظات اجتماعی و فرهنگی توجه کند.

او که پس از سخنان شهردار تهران و در واکنش به کلیات طرح ارایه شده درباره انضباط شهری و رسیدگی به وضع منطقه ۱۲ و محله هرندی سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه گام اول در حل معضلات، شناخت آنهاست، افزود: در سالهای گذشته اگر درباره همین مسایل هرندی که امروز در شورا به آن پرداخته شد، حرفی می‌زدیم می‌گفتند این‌ها را نگویید و این‌ها سیاه نمایی است در حالی که برای حل یک مساله ابتدا باید آن را شناخت و خوب است که در حال حاضر شرایطی فراهم شده که می‌توان درباره این مسایل صحبت کرد و دیگر کسی نمی‌گوید این‌ها سیاه نمایی است، این‌ها واقعیت‌های جامعه است.

دومین نکته که مسجد جامعی به آن اشاره کرد اینکه انتظار شورا این بود که در این جلسه گزارش عملکردی درباره وضعیت هرندی ارایه می‌شد، او گفت: ۸ سال است که بنده در شورای شهر تهران هستم، ۸ سال به اندازه عمر دو دولت است و زمان زیادی است و در این مدت ما باید از وضعیت منطقه ۱۲ یا محله هرندی گزارش عملکرد می‌داشتیم نه اینکه تازه بگوییم چه می‌خواهیم بکنیم.

این عضو شورا در سومین نکته ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود اجتماعی در محلات منطقه ۱۲ به ویژه منطقه هرندی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای این طرح باید به گونه‌ای باشد که توسط خود مردم انجام شود یعنی از ظرفیت‌های موجود و سرمایه اجتماعی که در محله‌های تهران وجود دارد استفاده شود نه اینکه با اجرای طرح‌های جدید شرایطی فراهم شود که نهادهای مردمی و سمن‌هایی که سالهاست در این محله‌ها فعالیت می‌کنند شرایط ادامه فعالیت را از دست بدهند و ورود دستگاه‌های دولتی و عمومی به حوزه اجتماعی محلی، ساختارهای اجتماعی و مردم نهاد را تضعیف کند.

مسجد جامعی در چهارمین نکته بر ضرورت توجه به طرح‌هایی که پیش از این در ارتباط با منطقه بازار و مشخصا منطقه ۱۲ شهرداری تهران و با تاکید بر ارزش‌های تاریخی و هویتی تهیه شده در جریان اجرای طرح انضباط شهری تاکید کرد و گفت: در طرح جامع بازار که طرح بسیار خوبی هم هست مشکلات منطقه ۱۲ بررسی و به معضلات دروازه غار و محله هرندی هم اشاره شده است و باید دقت کرد که هر طرح جدیدی که می‌خواهد در این منطقه اجرا شود با آن مصوبات هم منطبق باشد. اگر در برنامه ریزی‌های فعلی به مصوبات شورای در باره بازار و مصوبات فرادست هم توجه کنیم می‌توانیم تصمیمات بهتری برای حل مشکلات بگیریم.

او گفت: اگر کوچه‌ای در منطقه بازار باریک است و برای مثال امکان عبور ماشین‌های آتش نشانی از آن وجود ندارد راهش این نیست که بیاییم و آن را تعریض کنیم، در سایر شهر‌ها برای امداد رسانی در بافت‌های تاریخی ماشین‌های کوچکی طراحی کردند که در این مناطق از آن‌ها استفاده می‌کنند و ما باید بافت تاریخی بازار تهران را براساس اسناد فرادست حفظ کنیم.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش درگذشت پدر نورا حسینی، یکی از خبرنگاران شهری شورا را تسلیت گفت و همچنین از نماینده قم در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از شورای شهر تهران تشکر کرد و گفت: با وجود اینکه ایشان در مجلس، نماینده شهر تهران نبودند اما دلسوزانه از شورای شهر تهران دفاع کردند و این اقدام جای تشکر و قدردانی ویژه دارد. احمد مسجد جامعی همچنین در پایان سخنانش از رفتارهای اخلاقی دکتر صالحی در روزهای گذشته سپاسگزاری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز