خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا خبر داد

آمادگی ایران برای همکاری گسترده با پلیس سایر کشورها/ اقدامات یک جانبه و قوانین داخلی برای برقراری امنیت کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۰۳۶

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس ایران آماده همکاری گسترده با پلیس سایر کشور‌ها خصوصا وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر در تهران است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «اسکندر مومنی» در هشتمین نشست نیروی انتظامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر در تهران با اشاره به فاجعه عظیم درگذشت شمار زیادی از حجاج بیت الله الحرام که مقارن با روز عید قربان اتفاق افتاد، گفت: برای تمامی درگذشتگان این فاجعه، علو درجات الهی و برای بازماندگان صبر جزیل از بارگاه احدیت آرزو می‌کنم؛ این فاجعه نشانگر عدم ناکارآمدی مجریان و برگزارکنندگان این همایش بزرگ جهان اسلام است. وی تاکید کرد: قطعا نقش پلیس‌های کشورهای اسلامی در جلوگیری از این فاجعه موثر بود.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: برهمگان روشن است که یکی از بنیادی‌ترین نیاز بشر از ابتدای حیات امنیت بوده؛ این مهم از نیاز‌ها و ضرورت‌های پایه‌ای جامعه است که فقدان آن پیامدهای نگران کننده‌ای به دنبال خواهد داشت.

سردار مومنی بیان کرد: انسان امروزه برای زندگی در جامعه و دستیابی به مراتب بالا‌تر نیازمند امنیت و آرامش است چراکه رشد جرایم و انحرافات، زمینه ناامنی و شکل گیری کجروی‌ها و بروز بیشترین دلهره در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: در دین اسلام امنیت از اصول فردی و اجتماعی و مقدس‌ترین ارزش‌ها و همچنین زمینه ساز بهره وری از حیات و تکامل بشر است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به اندیشه‌های مبتنی بر دین اسلام، لزوم هدایت و به سعادت رساندن انسان و ترسیم امنیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر از محدود کشور‌ها است، بیان کرد: ایران به دلیل همجواری با کشور تولیدکننده موادمخدر، برای مقابله و محدود کردن فعالیت اشرار همت گماشته و علیرغم مواجهه با چالش‌های گوناگون از جمله تحمل خسارات مادی و معنوی و تقدیم شهدا موجب افزایش سلامت عمومی در جهان شده است. وی ادامه داد: طی ۶ ماه اول امسال در سراسر کشور بیش از ۳۰۰ تن موادمخدر کشف و باندهای متعدد قاچاق منهدم شد که این مقدار نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

سردار مومنی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران برقراری نظم و امنیت از ارکان اصلی جامعه است و نیروی انتظامی به عنوان نماد حکومت و مظهر اقتدار ملی در تامین امنیت، جلب حداکثری مشارکت، سرمایه اجتماعی، ارتقای آسایش مدنی و نظم و رفاه اجتماعی گام‌های اساسی برداشته است.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت مقام پلیس، هفته‌ای به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است و یکی از این برنامه‌ها در این هفته حضور شما وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر در تهران است.

وی گفت: امسال نیز هفته ناجا با شعار اقتدار، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش و با الهام از شعار سال ۹۴ که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، آغاز می‌شود که این هفته فرصتی مناسب برای بهره گیری از ظرفیت‌های درون سازمانی و سایر دستگاه‌ها و اقشار اجتماعی در جهت ارتقای امنیت و آرامش و در سایه اقتدار و همدلی و همزبانی در جامعه است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: اکنون هفته ناجا را در حالی گرامی می‌داریم که جهان بیش از هر زمان دیگری درگیر پدیده‌های شوم همچون قاچاق مواد مخدر، مهاجرت‌های غیرقانونی، باندهای تبهکار، جرایم سایبری، قاچاق و تروریست است که امنیت روانی و اجتماعی شهروندان کشور‌ها را مورد هدف قرار داده است بر این اساس مسئولیت دولت‌ها و نهادهای انتظامی و امنیتی کشور‌ها به عنوان متولیان اصلی نظم و امنیت بیشتر خواهد شد.

سردار مومنی بیان کرد: از سوی دیگر این واقعیت پذیرفته شده که اقدامات یک جانبه دولت‌ها و صرفا قوانین داخلی به تنهایی کافی نیست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضوی مسئولیت پذیر در جامعه و دارای شرایط ویژه و تاثیرگذار بر روند منطقه‌ای و بین المللی، تلاش‌های بسیاری در سال‌های اخیر با هدف ارتقای امنیت بین المللی و جهانی برای حل معضلات انجام داده است.

به گفته جانشین فرمانده ناجا، همکاری گسترده با پلیس اینترپل همچون دفتر مبارزه با مواد مخدر، سازمان ملل و اکو، همکاری پلیسی دوجانبه با کشور‌ها، همکاری مرزی با همسایگان (مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق اسلحه و...) و کنترل مرز‌ها بخشی از اقدامات انجام شده ناجا در سال‌های اخیر است اما در این میان با توجه به ضرورت همکاری و مشارکت جامعه جهانی برای مبارزه با ناامنی تا زمان تحقق اهداف عالی تاکنون پاسخ مورد انتظار از سوی برخی کشور‌ها در خصوص مهاجرت‌های غیرقانونی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریست دریافت نکرده‌ایم.

سردار مومنی گفت: شما سفیران زبده در ارتباطات نظامی امنیتی میان کشورهای متبوع خود و پلیس ایران هستید و ما از پیشنهادات شما در این زمینه استقبال می‌کنیم ضمن اینکه آمادگی پلیس ایران برای همکاری گسترده پلیسی با سایر کشور‌ها به خصوص وابستگان و افسران شرکت کننده را اعلام می‌کنیم.

جانشین فرمانده ناجا در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نشست‌های دوجانبه و چندجانبه در مسیر همکاری با سایر کشور‌ها و ارتقای امنیت منطقه‌ای و بین المللی گام‌های اساسی برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز