خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

آماده‌باش دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مقابله با ورود کرونا به کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۲۲۸

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از تدابیر ویژه این مرکز برای مقابله با ورود کرونا ویروس و وبا به کشور خبر داد.

امین صابری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تدابیر این مرکز برای کنترل انتقال کرونا ویروس در کشور گفت: اداره کل پدافند غیر عامل یکی از وظایفی که بر عهده دارد، پیش بینی تهدیداتی است که از نظر عوامل بیولوژیکی کشور را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از بیماری‌هایی که این روز‌ها در عربستان شیوع زیادی دارد، کرونا ویروس است، گفت: برای اینکه به دلیل عدم آمادگی نتوانیم؛ اقدامات لازم را برای کنترل آن انجام دهیم، برنامه منسجمی از خدمات پیش بیمارستانی، اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس بیمارستانی را در نظر گرفتیم و به صورت شیوه‌نامه‌ای به کل کشور ابلاغ کردیم.

وی افزود: امروز جلسه‌ای با حضور معاونت درمان و بهداشت تشکیل شد؛ تا در ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی  کشور نیرو‌ها درباره شیوه نامه و نحوه برخورد با حجاج آموزش‌ دهیم تا آمادگی لازم را برای برخورد با بیمار احتمالی داشته باشیم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور درباره مشاهده بیماری کرونا در کشور نیز گفت: امسال هنوز موردی که مبتلا به این بیماری باشد، در کشور مشاهده نشده است.

وی درباره بیماری وبا نیز عنوان کرد: بحث بیماری وبا به دلیل اینکه در کشور عراق شیوع آن اعلام شده است، مورد توجه قرار گرفته است.

صابری نیا تاکید کرد: ما زائران زیادی را داریم که در کشور عراق هستند، لذا معاونت درمان عنوان کردند که باید در این باره توجه ویژه‌ای داشته باشیم و برای آن آماده باشیم.

وی با اشاره به اینکه یک مورد وبا در قم شناسایی شده است، گفت: بحث پیشگیری از این بیماری کاملا مشخص است. افراد باید از غذا و آب سالم استفاده کنند و دست و صورت خود را شستشو دهند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور خاطر نشان کرد: این مساله همواره توصیه می‌شود، اما با نزدیکی ماه محرم و سفر زئران ایرانی به عراق این بحث باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان با توصیه‌ به خانواده‌هایی که برای بازگشت از سفر حج ولیمه می‌دهند، گفت: با توجه به اینکه شروع کرونا ویروس با دو هفته تاخیر مواجه است، توصیه می‌کنیم که زائران ولیمه‌های خود را به تاخیر بیاندازند. مردم نیز از رو بوسی کردن با حجاج اجتناب کنند تا از بیمار شدن خود جلوگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز