خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

وجود نقص در گزارش‌های کمیسیون بودجه شورا/ سامانه نظارتی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۳۶۰

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه زمان ارائه گزارشات کمیسیون بودجه به اعضا تا زمان رسیدگی به آن در صحن شورا بسیار کوتاه است، گفت: به نظر من گزارش‌های این کمیسیون بهتر از این می‌تواند؛ ارائه شود.

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیسیون بودجه نقش مهمی را دارد، زیرا برشی از برنامه 5 ساله را در هر سال مطرح می‌کند و کد پروژه‌هایی که می‌تواند  تصویب شود را به صحن می‌آورد.

وی ادامه داد: با اطلاعاتی که ما داریم؛ هرسال ارائه بودجه توسط کمیسیون برنامه و بودجه بهتر صورت می‌گیرد، اما مشکلاتی همچون نبود سامانه نظارتی به هنگام و سامانه ارتباط مردمی در شورا و عدم وجود مرکزی برای انجام پژوهش‌های مورد نیاز، همانطور که شورا را با مشکل روبرو کرده، عملکرد کمیسیون بودجه را نیز تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین این کاستی‌ها  که مربوط به شورا می‌شود و به  تبع  مو جب ضعف در کمیسیون بودجه نیز شده‌است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: تا زمانی که این مشکلات حل نشود، نقص‌هایی که بر بودجه مطرح است، نیز نمی‌تواند؛ برطرف شود.

شاکری با اشاره به گزارش اخیر حسابرس شورای شهر که با همکاری کمیسیون بودجه صورت گرفته، گفت: این  گزارش ویژه در نهایت گزارش بسیار خوبی شده است و ضعف‌هایی را که در شرکت‌ها، سازمان ها و مناطق شهرداری وجود دارد به خوبی نشان می‌دهد که  این گزارش‌ها از جمله اقداماتی است که ما از کمیسیون برنامه بودجه دیده‌ایم.

وی در مورد این انتقاد که گفته می‌شود؛ مدت زمان ارائه گزارشات بودجه به اعضای شورا تا زمان تصویب آنها کوتاه و محدود است، تصریح کرد: این مساله حرف درستی است و مدت زمان بررسی این گزارش‌ها برای ما خیلی کم است، اما حجم کار هم بسیار زیاد است به طوری که بررسی لوایح و طرح‌ها در کمیسیون‌ها بسیار زمان می‌برد.

شاکری با اشاره به نحوه ارائه گزارشات کمیسیون برنامه و بودجه، توضیح داد: در مورد نقص‌هایی که  در گزارش‌های کمیسیون بودجه وجود دارد، دوستان ما در شورا تذکراتی را مطرح کرده‌اند و به نظر من نیز گزارش‌های کمیسیون بودجه بهتر از این می‌تواند؛ ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز