خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

ایران فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش سلامت است

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۸۱۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران را فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش سلامت دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در آکادمی اقتصاد سلامت با بیان اینکه نگاه دولت‌ها به سلامت مردم متفاوت است، گفت: برخی سیاست‌مداران به مردم و سلامت آن‌ها توجه ویژه دارند و در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند، برخی هم به ساخت تاسیسات و... افتخار می‌کنند و فکر می‌کنند دارو چیزی نیست که دولت به آن افتخار کند.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران سلامت حقی همگانی بوده و دولت‌ها موظفند؛ امکان دسترسی عادلانه مردم را به دارو و خدمات پزشکی فراهم کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه دولت یازدهم به وعده‌های خود در بخش سلامت عمل کرده اظهار کرد: رضایتمندی مردم در گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی نشان می‌دهد که دولت در این حوزه تا اندازه‌ای موفق بوده است و در ادامه مسیر باید دولت، مجلس و افراد موثر در حوزه سلامت همکاری داشته باشند تا ایرانیان از حوزه سلامت بهره‌مند شده و جز بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند. بنابراین همه باید کمک کنند تا این مسیر با سرعت بیشتری طی شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: به نظر می‌رسد یکی از اقداماتی که در دوره پساتحریم اتفاق خواهد افتاد دسترسی مردم ما به داروهای بهتر، با کیفیت‌تر و تجهیزات پزشکی مرغوب‌تر است.

وی با بیان اینکه ادعا می‌شد دارو جزو تحریم‌ها نیست اما دسترسی مردم به ابزاری که دارو را فراهم می‌کرد گرفته شده بود بیان کرد: انتقال پول برای خرید دارو و نیز خرید برخی برندهای دارویی خوب از جمله مواردی بود که طی تحریم‌ها از آن محروم بودیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: ‌در دوره پساتحریم حتما کیفیت‌ها کالا‌ها و تجهیزات پزشکی ارتقا یافته و از ورود سموم آسیب رسان جلوگیری خواهد شد و انواع مرغوب آن در دسترس خواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه این زمان فرصت موثری برای سرمایه‌گذاری در بخش سلامت است گفت: این بخش برای کمپانی‌های بزرگ جذاب است و سرمایه‌گذاری در ایران جذاب‌تر است.

وی اضافه کرد: کشور ما دارای نیروی انسانی جوان و ارزشمندی است که متاسفانه در خارج از مرز‌ها در بخش‌های مهمی فرصت رشد داشتند، فرصتی که ما نتوانستیم برای آن‌ها فراهم کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در شرایطی که بیش از ۳۰ سال است مشکلاتی بر ما تحمیل شده است در بخش نیروی انسانی و علم و فناوری در منطقه بی‌بدیل هستیم، عنوان کرد: جمعیت کشور، وجود معادن غنی، ایران را تبدیل به کشوری بی‌نظیر در منطقه کرده است و در سایه انقلاب فرصت‌های زیادی در کشورهای منطقه فراهم شده است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در ایران صرفا برای جمعیت ۸۰ میلیون این کشور نیست بلکه برای جمعیت منطقه‌ای است که نقش جمهوری اسلامی ایران در آن محوری است.

وی با تاکید بر اینکه عقل حکم می‌کند امکان سرمایه‌گذاری در کشور را فراهم کنیم اظهار کرد: باید در مسیری حرکت کنیم که اقتصاد مقاومتی قوام گرفته و ‌‌نهایت استفاده را در جهت منافع ملی داشته باشیم.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد: این وزارتخانه در کمتر از دو ماه آینده تمام فرصت‌های بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی را طی مراسمی اعلام کند تا با سرعت بیشتری در جهت حل مشکلات ایرانیان و ارتقا خدمات پزشکی و فناوری در حوزه سلامت اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز