خبرگزاری کار ایران

رئیسی در نشست شورای معاونان دادگستری استان تهران:

تاخیر ، تعجیل بی‌مورد و بی‌دقتی به امر قضا باید مورد کنترل قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۷۴۰

رئیسی دادستان کل کشور گفت: برخوردهای اخیر در دادگستری تهران با متخلفان اعم از همکاران، وکلاء و... نشانگر آسیب جدی است که می‌بایست فکری به حال آن کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران، حجت الاسلام و المسلیمن رئیسی در نشست شورای معاونان دادگستری استان، اظهار داشت: قضا و قضاوت از نظر معصومین (ع) از شئون ولایت و فقاهت است، و همانگونه که در مورد فقاهت می‌گوییم فقیه کسی است که فقه در جان او جای دارد.

وی افزود: در مورد قضا و قضاوت نیز بر همین منوال، قاضی باید با ظرفیت قلبی و شرح صدر و فهم شجاعانه همراه باشد.

رئیسی دادستان کل کشور گفت: علم صائب و عمل صالح، تصمیم متناسب در زمان مناسب، لازمه کار مدیران دادگستری استان تهران به عنوان عاصمهٔ حکومت اسلامی است.

وی افزود: از اقتضائات ویژهٔ دادگستری استان تهران نظارت در کنار اعتماد است، معنای استقلال قاضی در فهم و اقدام مستقل است، اما گاهی تاخیر و تعلل، تعجیل بی‌مورد، بی‌دقتی و عدم دلدادگی به امر قضا باید مورد کنترل و نظارت قرار گیرد.

 رئیسی دادستان کل کشور افزود: نکته دیگر موضوع سلامت در دستگاه قضائی به خصوص در تهران است، برخوردهای اخیر در دادگستری تهران با متخلفین اعم از همکاران، وکلاء و... نشانگر آسیب جدی است که می‌بایست فکری به حال آن کرد.

 رئیسی دادستان کل کشور تاکید کرد: تمام ساز و کار‌ها و افراد مرتبط با پرونده می‌باید تحت نظارت قرار گیرند، ساختار و ساز و کار باید طوری طراحی گردد که عملاً افراد مفسد نتوانند فعالیتی داشته باشند حتی تاخیر و اطاله دادرسی که مذموم است، بر رسیدگی توام با فساد ترجیح دارد.

وی افزود: یکی دیگر از آسیب‌ها رودربایستی در نظارت‌ها یا پیگیری امور است که از بیم بی‌احترامی تلقی شدن آن، اموری پیگیری نمی‌شود و یا نظارت آنطور که باید انجام نمی‌شود.

در ادامه جلسه، رئیس کل دادگستری استان با اشاره به برگزاری اردوی زیارتی، فرهنگی و کاری معاونان دادگستری استان در مشهد مقدس گفت: حضور در مشهد مقدس و بارگاه امام هشتم (ع) باید برای ما سوغات معنویت، نشاط کاری و تقویت مدیریت جهادی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی تقسیم کار و ظایف بین اعضاء شورای معاونان اظهار داشت: حجم و اهمیت کارهای دادگستری استان ایجاب می‌نماید که علاوه بر بازنگری در شرح وظایف و امور محوله به هریک از معاونت‌ها بر اساس یک کار و بررسی دقیق وظایف بین معاونت‌های مختلف تقسیم تا تصمیم گیری، نظارت و پاسخگوئی در کلیه حوزه‌های دادگستری با رعایت اصول حرفه‌ای مدیریت انجام و هر یک از معاونت‌ها با ارائه گزارش نوبه‌ای از حوزه فعالیت‌های خویش سایر اعضاء را از اقدامات انجام شده مطلع و برای بهبود امور، از نظرات مشورتی سایر مدیران بهره‌مند گردند.

در این جلسه که در دومین روز اردوی کاری، زیارتی و فرهنگی شورای معاونان دادگستری کل استان تهران برگزار شد، تعدادی از اعضاء شورا دیدگاه‌های خود در خصوص اصول و مبانی تقسیم وظایف و نحوه تعامل و همکاری معاونت‌ها مطرح و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

در جریان برگزاری این اردو، غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه شورای معاونین با حضرت آیت اله علم الهدی امام جمعه مشهد دیدار نمودند. در ابتدای این دیدار اسماعیلی گزارش اجمالی از روند امور و عملکرد مجموعه قضائی تحت مدیریت خود ارائه کرد. آنگاه آیت اله علم الهدی ضمن آرزوی قبولی زیارت حاضرین و ابراز نگرانی از بی‌بندوباری‌ها و گسترش روزافزون منکرات در جامعه به برخورد قاطع و قانونی قوه قضائیه به ویژه دادگستری استان تهران با معضلات مذکور تاکید نمود.

این گزارش در پایان می‌افزاید: در این اردو، جلسات آموزش مسائل اخلاقی، آشنائی با شبکه‌های اجتماعی و سایر موضوعات مبتلا به با حضور اساتید برجسته برای اعضاء شورای معاونین و خانواده‌های آن‌ها حسب مورد برگزار شد که مطابق با نظرسنجی‌های بعمل آمده آثار مثبت و سازنده‌ای به همراه داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز