خبرگزاری کار ایران

در دیدار شهردار تهران با وزیر توسعه و عمران اسپانیا چه گذشت؟

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۴۵۲

وزیر توسعه و عمران اسپانیا در دیدار با محمد باقر قالیباف شهردار تهران، اقدامات مدیریت شهری در تهران را باعث زیبا و مدرن تر شدن پایتخت ایران دانست و گفت: دیدن تهران برایم جالب بود و از تماشای این شهر و بازدید از شرایط آن، حس خوبی داشتم.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری سما، آنا پاستور در دیدار شهردار تهران با تقدیر از تلاشهای شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: شما توانسته اید تهران را به شهری مدرن و زیبا تبدیل کنید. 

او تاکید کرد که اسپانیا در 30سال گذشته تلاش های بسیاری برای توسعه زیرساخت ها و حمل و نقل انجام داده است. به نحوی که بیش از 12000 کیلومتر جاده در این کشور ساخته شده و قطار و مترو با سرعت بالا را نیز در شهرها راه اندازی کرده ایم. بر همین اساس هم اکنون 420 میلیون حمل و نقل در کشور اسپانیا انجام می شود. 

آناپاستور با اشاره به وضعیت سیستم حمل و نقل شهری در کشور اسپانیا، به منظور همکاری در توسعه زیر ساخت های مترو و فرودگاهی شهر تهران و همچنین همکاری در انتقال تجربیات اسپانیا به تهران اعلام آمادگی کرد.

محمد باقر قالیباف: برنامه‌ریزی شهری متناسب با رشد جمعیت تهران است

 همچنین شهردار تهران نیز در این دیدار با اشاره به روند رشد و توسعه شهر تهران در طول سال های گذشته، تاکید کرد: تا چند سال قبل هرچه تلاش می کردیم، رشد جمعیت بیشتر از رشد فعالیت های ما بود اما در سال های اخیر با برنامه ریزی مناسب توانستیم به طور کامل این موضوع را کنترل کنیم تا زیرساخت های شهر نیز به سرعت توسعه پیدا کند.

محمد باقر قالیباف، در ادامه به عمر 30 ساله مترو تهران اشاره کرد و گفت: متروی شهر تهران عمدتا بعد از جنگ تحمیلی و در 15 سال اخیر توسعه پیدا کرده است به نحوی که ما در طول 15 سال گذشته حدود دویست کیلومتر مترو در شهر تهران احداث کرده ایم و سالانه 30 کیلومتر نیز به طول خطوط متروی تهران اضافه می شود.


شهردار تهران توسعه مترو شهر تهران را بزرگ ترین پروژه مدیریت شهری عنوان کرد و ابراز داشت: در صورتی که طول خطوط متروی شهر تهران را به 350 کیلومتر برسانیم، می‌توانیم 10 میلیون مسافر را به صورت روزانه جابجا کنیم. در کنار این موضوع اتوبان های شهر تهران طبق برنامه تکمیل شده است و توسعه خطوط BRT و LRT نیز از سیاست های قطعی ما است.


قالیباف در این دیدار به توسعه شبکه فاضلاب شهر تهران نیز پرداخت و از تکمیل شبکه فاضلاب تا پنج سال آینده خبر داد.

وی به روند توسعه فضای سبز در شهر تهران و همچنین کمربند سبز در اطراف پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: متوسط بارش باران در شهر تهران سالانه 220 میلیمتر است و این شهر از نظر اقلیمی در شرایط خوبی قرار ندارد. این موضوع با توسعه فضای سبز ما نیز بسیار متناقض است، چرا که مجبور هستیم فضای سبز شهر را دو بار در روز آن هم به صورت دستی آبیاری کنیم.

شهردار تهران با اشاره به معضل آلودگی هوا در پایتخت گفت: مقابله با آلودگی هوا برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است در همین راستا توسعه حمل و نقل عمومی و فضای سبز از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری به شمار می رود.

قالیباف توجه به توسعه مراکز تفریحی همچون سینما، تئاتر، مساجد و مسائل فرهنگی را از دیگر اولویت های شهرداری تهران دانست و اظهار کرد: ما در سال های گذشته با حاشیه‌نشینی در شهر روبرو بودیم و برای این موضوع برنامه‌های مختلفی را نیز اجرا کردیم. در کنار این موضوع سالانه بین هفت تا 10 درصد از بافت فرسوده مورد بازسازی قرار می گیرد و در یک برنامه 12 ساله، به طور کامل این موضوع تکمیل خواهد شد؛ مخصوصا در مرکز شهر که قدیمی‌ترین نقطه تهران به شمار می رود تلاش می‌کنیم که این منطقه را به یکی از مراکز توریستی تبدیل کنیم.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و از ایجاد بیش از 1200 کیلومتر فیبر نوری و برقراری شبکه ارتباطی داخلی در شهرداری تهران خبر داد.

شهردار تهران با اشاره به ساختار اداری و اجرایی شهر و نحوه مشارکت مردم در اداره امور پایتخت، تاکید کرد: در این راستا شهر را براساس عوامل جغرافیایی، انسانی و طبیعی به 380 محله تقسیم کرده ایم که برخی از این محلات قدمت هفت هزار ساله دارند. هر محله دارای شورای محلی است و من به عنوان شهردار تلاش می‌کنم تا هر امکانی که آنها بخواهند را اختیارشان قرار دهم، بدین‌ترتیب تمرکززدایی کرده‌ایم.

قالیباف در ادامه به اشتراکات میان ایران و اسپانیا اشاره و تصریح کرد: فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختی همچون حمل و نقل عمومی، توسعه مدیا و تورسیم در تهران وجود دارد و در این زمینه می‌توانیم همکاری ‌های مختلفی با یکدیگر داشته باشیم.

 

وزیر توسعه و عمران اسپانیا در پایان از شهردار تهران برای بازدید از زیرساخت های شهری اسپانیا و انتقال تجارب متقابل دعوت به عمل آورد. این دیدار روز دوشنبه 16 شهریور برگزار شد.

 
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز